دستور قالیباف برای پیگیری امهال تسهیلات بانکی کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی درباره نحوه نوبت دهی به نمایندگان برای ارائه نطق خود در دفاع یا مخالفت با وزرا، گفت نمایندگان فقط می توانند براساس قرعه کشی در دفاع از وزرا اظهارنظر کنند لذا اگر نوبت به نماینده ای نمی رسد، به معنای عدم فعالیت نماینده نیست.

کد مطلب: ۱۲۰۹۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
دستور قالیباف برای پیگیری امهال تسهیلات بانکی کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، اول شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی عنوان کرد: در جریان بررسی صلاحیت وزرا برخی از نمایندگان از حوزه های انتخابیه خود تحت فشار قرار می گیرند چرا در دفاع از وزیری اظهارنظر و نطق نداشته اید. جهت استحضار مردم باید عرض کنم که فقط 4 تن از نمایندگان آن هم براساس قرعه کشی می توانند در دفاع یا مخالفت با یک وزیر اظهارنظر و نطق داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جایی که مخالفتی با وزیری وجود نداشته باشد مانند سه تن از وزرای پیشنهادی نه مخالفی صحبت می کند نه موافقی؛ لذا ممکن است به نماینده ای نوبت نرسد. این به معنای این که نماینده در مجلس فعالیتی ندارد نیست.

وی همچنین خطاب به مسئولان سازمان برنامه، بودجه و بانک مرکزی گفت: هیات وزیران مصوبه ای در تاریخ 16 تیرماه 1400 در رابطه با خشکسالی ها برای سال زراعی 99 تا 1400 داشت و در حال حاضر در مقطعی قرار داریم که زمان سررسید وام آن ها فرا رسیده اما این مصوبه هنوز به بانک های عامل ابلاغ نشده و این مسئله باعث می شود که با توجه به موعد تعیین شده برای این مصوبه بانک ها سررسید وام را برمی دارند.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: لازم است دولت در این حوزه دقت لازم را به خرج دهد و کمیسیون کشاورزی نیز به صورت جدی این موضوع را پیگیری کند تا ضرر کشاورزانی که در خشکسالی آسیب دیده اند جبران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار