15 پایگاه مشاوره در مناطق و نواحی استان زنجان برای انتخاب رشته‌ دانشگاهی دایر است

زنجان (پانا) - رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص پایگاه‌های انتخاب رشته عنوان کرد 15 پایگاه مشاوره در مناطق و نواحی استان زنجان برای انتخاب رشته‌ دانشگاهی دایر شده‌است.

کد مطلب: ۱۲۰۵۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
15 پایگاه مشاوره در مناطق و نواحی استان زنجان برای انتخاب رشته‌ دانشگاهی دایر است

مهدی نیکخواه در خصوص شرایط انتخاب رشته کنکور سراسری در استان زنجان با پانا گفت و گو کرد که در ادامه می‌خوانید.

آقای نیکخواه امسال چند رتبه‌ برتر در سطح استان داشتیم؟

امسال 3رتبه برتر در سطح استان داشتیم. رتبه‌ اول و هفتم رشته‌ انسانی و رتبه‌ اول هنر از دانش‌آموزان استان زنجان بوده‌اند.

رشد درصد قبولی دانش‌آموزان نسبت به سال‌های گذشته چگونه بوده است؟

فعلا رتبه ها اعلام نشده و در صورت اعلام در سایت سنجش بارگزاری خواهد شد. اعلام درصد قبولی دانش‌آموزان مناطق و نواحی نیاز به زمان دارد.

چند پایگاه انتخاب رشته در سطح استان دایر است؟

سر جمع 15 پایگاه انتخاب رشته 1400در تمامی نواحی و مناطق استان، 14 پایگاه در مناطق و نواحی و یک پایگاه در اداره کل دایر است.

ارائه‌ مشاوره در مدارس چگونه است؟

با توجه به این که الویت سازماندهی نیروهای مشاوره در مقطع متوسطه اول است، تعداد کمی از مدارس متوسطه دوم از نیروی مشاوره مدرسه بهره مند هستند. با این وجود اداره مشاوره در طول سال تحصیلی با همکاری کارشناسان و مشاوران نواحی و مناطق اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی در حوزه کنکور می‌کند که این برنامه هاشامل (آموزش برنامه‌ریزی)، (نحوه تست زنی)، (روش های مطالعه) و( انتخاب رشته کنکور) است.

آیا مشاورین از تخصص کافی برای انتخاب رشته برخوردارند؟

پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور با حضور مشاوران توانمند اداره می‌شود که آموزش‌ها و دوره‌های تخصصی انتخاب رشته را طی کرده‌اند و آماده ارائه خدمات انتخاب رشته به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان هستند.

خبرنگار: محمد جواد ملایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار