درددل یک شهروند کشور همسایه با پانا

زندگی لحظه به لحظه در افغانستان سخت‌تر می‌شود

شهرری(پانا) - باوجود مشکلاتی که در افغانستان  پیش می‌آید مردم خسته شده‌اند و به دنبال راه چاره‌ای برای نجات از این زندگی سخت و طاقت فرسا هستند.

کد مطلب: ۱۲۰۳۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
زندگی لحظه به لحظه در افغانستان سخت‌تر می‌شود

یکی از شهروندان افغانستان که به تازگی به ایران مهاجرت کرده است، در گفت‌ و گو با پانا اظهار کرد: «زندگی در افغانستان به قدری سخت شده است که مجبور به مهاجرت به ایران شده‌ایم.»

او ادامه داد: «در افغانستان به جای آن که از ترس کرونا ویروس در خانه بمانیم بیشتر از ترس طالبان مجبور هستیم داخل خانه بمانیم. طالبان بیشترین نقاط کشورمان را گرفته‌اند و زنان و دختران را که در کوچه و خیابان می‌بینند به اجبار برای خود می‌گیرند و دولت و مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند و‌ مردان در خانه‌ها، وقتی می‌بینند که دخترانشان را به اجبار می‌برند، کاری جز تسلیم شدن نمی‌توانند انجام دهند.»

این شهروند کشور همسایه افزود: «مردم در افغانستان امنیت جانی ندارند و از ترس به کشورهای همسایه مهاجرت می‌کنند. در افغانستان طالبان دکل‌های برق را می‌زنند و مردم را از استفاده از برق محروم می‌کنند. ماخیلی از این مسئله پیش آمده رنج می‌بریم و با دعا کردن از خداوند می‌خواهیم مردم را از این سختی که افغانستان دچار آن شده نجات دهد.»

او گفت: «ما منتظر روزی هستیم که در افغانستان صلح و آرامش پدیدار شود تا ما به زندگی گذشته‌ در ولایت‌هایمان باز گردیم.»

خبرنگار دانش‌آموز: عاطفه رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار