رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد:

وضعیت حاد کرونا در جنوب کشور

دستورالعمل‌ها رعایت نشود آمار شهرهای قرمز افزایش می‌یابد/در انتخابات شوراها اقدامات متناسب با پروتکل‌ها نبوده و امروز شاهد افزایش مبتلایان هستیم/مردم سفرهای تابستانی را به تاخیر بیندازند

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه متاسفانه امروز در یک شرایط خاص کرونایی قرار گرفته ایم و با افزایش مجدد شیوع این بیماری مواجه هستیم، گفت متاسفانه برغم هشدارها در هفته های گذشته، در ایام انتخابات بویژه در انتخابات شوراها اقدامات انجام‌شده متناسب با پروتکل‌های بهداشتی نبوده است و با افزایش تجمع‌ها ما امروز شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم.

کد مطلب: ۱۱۹۷۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت حاد کرونا در جنوب کشور

حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکید کرد: باید مقررات و دستورالعمل‌های پیش بینی شده برای شهرهای زرد، نارنجی و قرمز به طور کامل رعایت شود در غیر اینصورت با بروز چنین مشکلاتی مواجه خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه جهش‌ها و تغییرات ژنتیکی و موتاسیون‌های متعدد ویروس کرونا مشکلات فراوانی ایجاد کرده است، افزود: متاسفانه امروز شاهد وضعیت حادی در استان‌های جنوبی کشور و برخی از دیگر استانها بدلیل شیوع نوع جدید و جهش یافته این ویروس به نام "دلتا " هستیم که اگر دستورالعمل های بهداشتی در این مناطق رعایت نشود آمار شهرهای قرمز کشور افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهوری با بیان اینکه متاسفانه این ویروس همچنان داروی قطعی برای درمان ندارد، گفت: خوشبختانه ویروس کرونا واکسن‌پذیر است و شرایط کشور ما نیز از نظر واکسن اعم از خارجی و تولید داخل روز به روز بهتر می‌شود.

روحانی یکی از ویژگی‌های موج جدید شیوع کرونا را قدرت سرایت بالاتر ویروس سویه دلتا به عنوان عامل ایجاد این موج برشمرد و افزود: ایجاد موج‌های جدید که این روزها در همه کشورهای جهان شاهد آن هستیم، نشان دهنده این است که هنوز ابعاد ویروس کرونا به طور کامل شناخته نشده و درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه روند تامین واکسن از خارج و تولید واکسن داخلی در حال بهتر شدن است، اظهار داشت: در هر حال چه افراد واکسن تزریق کرده باشند و چه هنوز واکسن تزریق نکرده باشند، همه باید پروتکل‌ها را حداقل تا پایان سال با قوت رعایت کنند.

روحانی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌ها، واکسیناسیون و امید و اعتماد سه عاملی هستند که با اتکا به آنها باید بر شیوع کرونا غلبه کنیم. متاسفانه رعایت پروتکل‌ها به 69 درصد رسیده که به هیچ وجه عدد قابل قبولی نیست و با این وضعیت تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز کشور هر روز افزایش خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه استانداری‌ها باید الزامات رنگبندی‌های کرونایی را با دقت کامل رعایت کنند، خاطرنشان کرد: بخصوص در استان‌های جنوبی باید بیشتر مراقبت کنیم تا وضعیت در حال افزایش آمار بیماری کنترل شود. کنترل و مهار کرونا فقط و فقط با اقدام جمعی مقدور است و باید همه مراعات کنیم تا بتوانیم از این مشکل عبور کنیم.

روحانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سالروز حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری کشورمان در 12 تیر سال 67 گفت: دولت آمریکا نه تنها تاکنون بابت این جنایت بزرگ از جمهوری اسلامی و ملت ایران عذرخواهی نکرده است، بلکه از فرمانده ناو حمله کننده تجلیل نیز کرده‌اند که باید بابت این اقدام غلط در محضر افکار عمومی پاسخگو باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار