در هفتادوششمین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید انجام شد؛

افتتاح طرح‌های ملی  معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با فرمان روحانی

وجود یک نمایشگاه دائمی برای محصولات دانش بنیان لازم و ضروری است، افتتاح این نمایشگاه باعث دلگرمی همه جوانان است

تهران (پانا) - افتتاح ۵ طرح فناورانه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری امروز دوشنبه با فرمان رئیس‌جمهوری و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح طرح‌های ملی  معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با فرمان روحانی

حسن روحانی، در هفتاد و ششمین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، فرمان افتتاح رسمی ۵ طرح فناورانه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را از طریق ویدئوکنفرانس صادر کرد.

رصدخانه ملی کاشان، خانه‌های خلاق در کاشان و تهران، نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان صادراتی ایران ساخت، طرح توسعه قوای محرکه الکتریکی اتوبوس برقی شهری و کارخانه‌های نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه طرح‌هایی هستند که با هزینه‌ای بالغ بر ۳۸۴ میلیارد تومان اجرا شده و امروز به شکل رسمی به بهره‌برداری رسیده‌اند.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای هزار و ۱۹۵ نفر اشتغال پایدار و مستقیم ایجاد می‌شود.

رئیس‌جمهوری در آیین افتتاح خانه‌های خلاق در استان‌های اصفهان و تهران، گفت: از اینکه امروز شرایطی فراهم شده که در خانه‌های خلاق مسیر جدیدی در زمینه اشتغال و همچنین هنر و توانمندی‌های جوانان، تحصیلکرده‌ها در رشته‌های مختلف استفاده و بهره‌برداری شود، بسیار خوشحالم.

روحانی افزود: در خانه‌های خلاق به عنوان سند معماری گذشته هم می‌شود زیبایی‌های ایران در قرون و دهه‌های گذشته به نمایش گذاشته شود و هم اینکه این مراکز معماری و سنتی حفظ می‌شود و مسیر اشتغال جدیدی را برای جوانان عزیز بوجود می‌آورد.

رئیس‌جمهوری قبل از صدور فرمان افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان صادراتی ایران ساخت در تهران، وجود یک نمایشگاه دائمی برای محصولات دانش بنیان را لازم و ضروری دانست و گفت: افتتاح این نمایشگاه باعث دلگرمی همه جوانان است که در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان کار می‌کنند و مسیری برای فروش بهتر و ارتباط بیشتر با جهان و همچنین رابطه تجار و بازرگانان با اندیشمندان و دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌تواند محصولات ما را از این طریق به کشورهای مختلف معرفی و صادر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار