جلیلی: من با هر صنفی دیدار داشتم به آن‌ها گفتم خودتان پای کار بیایید و مشکلات‌تان را پیگیری کنید

تهران (پانا) - نامزد سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه قطع بیمه راننده تاکسی‌ها غیر موجه و غلط بود گفت طرحی داریم که کارت اعتباری با مبلغ مشخص در اختیار رانندگان تاکسی و مشاغلی که روزمزد هستند قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
جلیلی: من با هر صنفی دیدار داشتم به آن‌ها گفتم خودتان پای کار بیایید و مشکلات‌تان را پیگیری کنید

سعید جلیلی در جمع تاکسی‌رانان ترمینال غرب تهران گفت: من چندین سال از همین ترمینال با تاکسی به محل زندگی خود در کرج می‌رفتم و با مشکلات شما تاکسی‌ران‌ها آشنا هستم. برادری که از همدان آمده است و می‌گوید من دامداری را رها کردم و به تهران آمدم برای کار، به او می‌گویم اگر روستای شما در وضعیت مطلوب قرار داشت، آیا به تهران می‌آمدید؟ یا برادر دیگری می‌گوید دانشجوی دکتری عمران هستند و در بخش اداری ترمینال مشغول است. اگر زمینه اشتغال شما در حوزه تحصیلی خودت فراهم می‌شد، کار غیرتخصصی می‌کردید؟ بیمه رانندگان تاکسی که در این هشت سال به هر دلیلی قطع شده غیرموجه است، اگر حادثه یا کسالتی برای راننده تاکسی پیش بیاید، وضعیت درآمدی او دچار مشکل می‌شود بنابراین طرحی داریم که کارت اعتباری با مبلغ مشخص در اختیار رانندگان تاکسی و مشاغلی که روزمزد هستند قرار بگیرد تا در شرایط ضرور، معیشت‌ روزمره آنها دچار مشکل جدی نشود.

جلیلی ادامه داد: من گفتم این برجام مشکلات را حل نمی‌کند؛ حل کرد؟

وی در پاسخ به یک کارگر قراردادی گفت: قراردادهای کوتاه‌مدت در کارهایی که مقطعی نیستند، خلاف قانون اساسی است. آن دسته از این قراردادها که خلاف امنیت شغلی است، جلوی آن را می‌گیریم.

این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: من با هر صنفی دیدار داشتم به آنها گفتم خودتان پای کار بیایید و مشکلات‌تان را پیگیری کنید؛ از طریق اتحادیه‌ها و اصناف باید حقوق خود را پیگیری کنید و راهکارهای پیشنهادی‌تان از دولت مطالبه کنید. اگر این کار را بکنید و معطل فلان مدیر دولتی نمانید، بسیاری از مشکلات را با دست خودتان حل خواهید کرد.

وی در پاسخ خانمی که گفت نه بیمه دارم، نه حقوق بازنشستگی؛ خواهر شهید هم هستم. دولت نسبت به من هیچ وظیفه‌ای ندارد؟ گفت: قطعا وظیفه دارد و شما هم در زمینه‌های مختلف حقوقی دارید.

جلیلی در پایان گفت: من در هشت سال گذشته مسئولیت اجرایی نداشتم اما در جای جای کشور حضور پیدا کردم و با اقشار و اصناف مختلف دیدار کردم و سخن آنها را شنیدم. من رقیب آقای روحانی بودم اما سعی کردم هرچه از دستم برمی‌آید به همین دولت آقای روحانی کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار