معاون وزیر:

۸ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه تحت پوشش فعالیت‌های اوقات فراغت قرار می‌گیرند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از پوشش ۸ هزار نفر از دانش‌آموزان استثنایی در 6 حیطه دینی، اجتماعی، مهارتی، هنری، ادبی و ورزشی فعالیت‌های اوقات فراغت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
۸ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه تحت پوشش فعالیت‌های اوقات فراغت قرار می‌گیرند

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: دستورالعمل پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با رویکرد خانواده محور و آموزش مهارت‌های زندگی و با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت که به شکل حضوری و مجازی در تابستان 1400 اجرایی خواهد شد، به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در این دستورالعمل به‌ویژه باتوجه ‌به وضعیت کرونا، کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان، تقویت هویت دینی و فرهنگی، استمرار فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیت‌بدنی در اوقات فراغت با استفاده از فضای مجازی، ایجاد زمینه‌های لازم به‌منظور تقویت و تأمین سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان، اقدام به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه کارآفرینی دانش‌آموزان و ایجاد فرصت آموزشی مهارت‌های فردی و اجتماعی هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور فعالیت‌های مرتبط با هر مهارت را تقویت مهارت‌های 5 گانه خودآگاهی، همدلی، ارتباط مؤثر، مدیریت مهارت حل مسئله دانست و گفت: این مهارت‌ها در 6 حیطه دینی، اجتماعی، مهارتی، هنری، ادبی و ورزشی برنامه‌ریزی‌شده است.

حسینی با بیان اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت از 22 خرداد آغاز و تا 31 شهریور سال 1400 ادامه خواهد داشت، بیان داشت: درمجموع در 32 استان حداقل ۸ هزار نفر از دانش‌آموزان استثنایی تحت پوشش این فعالیت‌ها قرار خواهند گرفت و سهمیه هر استان به تفکیک مشخص شده است که مثلاً از 50 نفر استان ایلام تا 710 نفر استان خراسان رضوی را شامل می‌شود.

وی در پایان گفت: ارزشیابی از فعالیت‌های اوقات فراغت در سطوح کشور و استان‌ها در سطوح مدرسه‌ای و استانی و نظرخواهی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این فعالیت‌ها انجام خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار