چاپ بخش اول دانشنامه تاریخی استان اردبیل

اردبیل(پانا) – مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی استانداری اردبیل از چاپ و انتشار بخش نخست دانشنامه تاریخی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
چاپ بخش اول دانشنامه تاریخی استان اردبیل

به گزارش استانداری اردبیل، مهدی جوادی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی استانداری اردبیل در جلسه مولفین بخش نخست دانشنامه تاریخی اردبیل که در استانداری برگزار شد، گفت: به سبب اهمیت موضوع و با صلاحدید بزرگان استان، رونمایی از این مجموعه در روز اردبیل و با حضور مقامات عالی کشوری و استانی در چهارم مردادماه امسال انجام می شود.

او با بیان اینکه بخش نخست این دانشنامه در قالب طرح های پژوهشی سال ۹۷ استانداری تدوین شد، افزود: بخش دوم این مجموعه هم که به مغان و شامل چهار شهرستان پارس آباد، بیله سوار، گرمی و انگوت اختصاص می یابد.

جوادی ادامه داد: بخش سوم این مجموعه نیز به شهرستان مشگین شهر اختصاص دارد و جزو طرح های پژوهشی استانداری در سال ۹۹ بوده و ۴۰۰میلیون ریال برای این بخش ها اعتبار در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: این بخش ها براساس شیوه های اتخاذ شده در بخش نخست که مورد تایید بزرگان تالیف اینگونه مجموعه ها در کشور بوده، تدوین و تالیف می شود و با حمایت استاندار اردبیل، بخش های دیگر این مجموعه به سایر شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی استانداری اردبیل بیان کرد: شهرستان های خلخال و کوثر در قالب یک بخش و نیز شهرستان های نمین، نیر و سرعین هم در قالب یک بخش دیگر جزو طرح های پژوهشی امسال استانداری است تا با اتمام این دانشنامه به صورت کامل و به عنوان یک اثر مرجع تاریخی، مورد استفاده علاقه مندان قرار گیرد.

جوادی، ضمن تقدیر از مولفین این مجموعه به ویژه ۳۵ نفر از پژوهشگران و اساتید تاریخ و باستان شناسی استان گفت: حامیان این امر مهم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، رییس حوزه هنری و بنیاد دائره المعارف استان بوده که نقش امام جمعه و استاندار اردبیل دراین باره بسیار مهم و کلیدی بود.

او افزود: بی گمان در صورت نبود عنایت و حمایت این عزیزان، مجموعه علمی حاضر نمی توانست به نحو احسن تدوین و برای روز اردبیل آماده رونمایی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار