افراد تاثیر گذار استان در دانشنامه تاریخ اردبیل معرفی شوند

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل خواستار شد در تدوین دانشنامه تاریخ استان اردبیل معرفی افراد تاثیر گذار در تمامی حوزه های فرهنگی، هنری، تاریخی ، سیاسی باید مد نظر قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
افراد تاثیر گذار استان در دانشنامه تاریخ اردبیل معرفی شوند

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای آموزش و پژوهش استان تصریح کرد: افراد زیادی در توسعه و پیشرفت استان تاثیر گذار بوده اند و ذکر نام و اقدامات آن ها در دانشنامه برای انتقال به نسل های آینده باید مورد توجه پژوهشگران این دانشنامه باشد.

او ضمن قدردانی از تلاش تیم تحقیقاتی و تدوین دانشنامه تاریخ اردبیل خواستار استفاده از نظرات و اطلاعات افراد مطلع و ریش سفیدان در تدوین دانشنامه تاریخ شهرستان های دیگر استان شد.

استاندار اردبیل در ادامه بر شروع اجرای طرح های پژوهشی مصوب سال جاری تاکید کرد و گفت: انجام مطالعات و تحقیقات در خصوص ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضرورت دارد و باید به این موضوع نیز توجه ویژه ای شود.

بهنام جو افزود: ارتباط بین دانشگاه و محیط کار باید بیش از پیش تقویت شود و در این خصوص پژوهش و راهکار های لازم استخراج شود.

او به راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه آزاد اشاره کرد و خواستار توسعه این مراکز در سایر دانشگاهها شد.

سید مهدی جوادی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تدوین دانشنامه تاریخ اردبیل، تصریح کرد: بی گمان این مجموعه از یک سو نسل جدید را به نسل های گذشته استان و کشور مرتبط می سازد و از سوی دیگر، به عنوان شناسنامه تاریخی استان و یک اثر مرجع از پیش از تاریخ تاکنون، از مهم ترین زیرساخت های توسعه استان به ویژه در صنعت گردشگری به شمار می رود.

او با بیان اینکه اساتید برجسته و پژوهشگران تاریخ و ادبیات در نگارش این دانشنامه نقش داشته اند، افزود: بخش اردبیل از دانشنامه تاریخی استان اردبیل، در روزهای آتی منتشر و نیز، تالیف و تدوین بخش مغان و مشگین شهر آن مجموعه هم به عنوان طرح های پژوهشی استانداری درسال 99 درحال اجراست.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی وتحول اداری استانداری اردبیل گفت: بخش نخست این دانشنامه با عنوان اردبیل (مرکز استان) که در قالب طرح های پژوهشی سال 97 استانداری تدوین شده بود، با اقدام حوزه هنری استان به عنوان مرکز اجرای طرح، اکنون زیر چاپ بوده و در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

جوادی با اشاره به پایان مراحل اجرای طرح های پژوهشی استانداری در سال 98 از اجرای طرح های پژوهشی استانداری در قالب 12عنوان طرح سالانه و 16 عنوان طرح ویژه کرونا خبر داد.

گزارش رئیس حوزه هنری استان از روند چاپ بخش نخست دانشنامه اردبیل و نیز اعلام نظرات و دیدگاه های پژوهشگران حاضر، از دیگر بخش های این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار