قائم‌مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد:

انتخاب موزه تاریخ علوم اردبیل به عنوان برترین موزه کشور

قائم‌مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی برای دومین سال پیاپی به عنوان موزه برتر کشور از سوی شورای کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) انتخاب شد.

کد مطلب: ۶۲۷۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، محمد نریمانی گفت: انتخاب موزه برتر کشور در چهار گروه موزه‌های خصوصی و موزه‌های دولتی بزرگ، متوسط و کوچک انجام می‌شود .

وی افزود: علاوه بر این انتخاب در ۱۲ محور تخصصی شامل آموزش، پژوهش، بازدید از موزه، تلاش برای بقا، توسعه مدیریت، خلاقیت و نوآوری، کودکان و نوجوانان، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی، گردآوری، معرفی، حفاظت و نگهداری و شعار روز جهانی انجام شده است.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: با همکاری ۵۰ شخصیت علمی و تخصصی در عرصه‌های مختلف موزه و موزه‌داری طی ۱۲ جلسه و بیش از ۲۳۵ نفر- ساعت ارزیابی، نقد و داوری در نهایت از بین موزه‌هایی که به مرحله پایانی راه یافته بودند، پس از تجمیع آرا در گروه‌های چهارگانه و هر یک از ۱۲ محور تخصصی، موزه‌های برتر سال ۱۳۹۶ انتخاب شدند.

نریمانی گفت: در بخش موزه‌ دولتی کوچک، موزه تاریخ علوم اردبیل با شاخصه «توسعه مدیریت» و «شعار روز جهانی» به عنوان موزه برتر کشور معرفی و تقدیر شد.

وی افزود: موزه تاریخ علوم اردبیل همچنین در شاخصه‌های بازدید، گردآوری، نگهداری و حفاظت شایسته تقدیر شناخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار