بررسی رفع موانع تولید و قطعی برق و تشکیل کارگروه آب کشاورزی در نیشابور

نیشابور (پانا)- معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از برگزاری کارگروه آب کشاورزی با هدف رفع موانع تولید، خرید تضمینی گندم، رفع مشکل قطعی برق در حوزه کشاورزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی رفع موانع تولید و قطعی برق و تشکیل کارگروه آب کشاورزی در نیشابور

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، محمدعلی فرهمند راد گفت: در جلسه کارگروه آب کشاورزی شهرستان با اعلام پیشنهاد قطعی برق با محدودیت های خاص در حوزه کشاورزی و دامداری گفت: با توجه به عدم موازنه تولید و توزیع برق در کشور، بحران جدی است و باید آن را مدیریت کنیم و اولویت تامین برق برای مرغداری های گوشتی و تخم‌گذار، پرورش دهندگان شیلات، کشتارگاه‌های طیور، گلخانه ها است.

وی افزود: باید مراکز حساس تولید بخش کشاورزی مجهز به دیزل تولید برق باشند تا در مواقع ضروری دچار مشکل خاص نشوند.

وی تصریح کرد: تسهیلات 15 درصد با دوره پرداخت 5 ساله برای تجهیز ادوات دامداری ها و مرغداریهایی که مجوز دارند قابل اعطا است.

رئیس بانک ملی و دبیر شورای بانکها با اشاره به نیاز سرمایه در گردش واحدهای تولیدی گفت: آمادگی کامل را جهت ارائه تسهیلات جهت خرید دیزل به واحدهای تولیدی در حوزه کشاورزی با اقساط دوساله و 18 درصد را داریم.

هاشم ایزدی گفت: مبلغ 5 میلیارد ریال برای ارائه تسهیلات سرمایه در گردش و 5 میلیارد ریال برای سرمایه گذاری ثابت در اختیار شهرستان است که با سود 18 درصد و دوره یکساله و با داشتن 10 درصد نقدینگی قابل پرداخت است.
رئیس اداره غله شهرستان نیز با بیان اینکه 3 مرکز خرید گندم بغیر از سیلو در شهرستان فعال است، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش تولید گندم از 10 روز پیش آمادگی دریافت و خرید گندم با افت مفید 12 درصد و تا 5 درصد دارای تریتکاله را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار