همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه یک ضرورت است

ارومیه(پانا)-نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد مساله تعلیم و تربیت در دین اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است و به همین علت همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در این راستا ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه یک ضرورت است

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جلسه حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور ائمه جمعه سراسر استان و مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های سراسر کشور کشور برگزار شد، افزود: مساله تعلیم و تربیت در دین اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است و خداوند انسان را مقام و منزلتی بخشیده که خلیفه الهی است.

وی بیان کرد: انسان اگر تربیت شود و به مقام متعالی برسد مسجود فرشتگان می شود و اگر تربیت نشود به اسفل الاسافلین تبدیل می شود و نقش تعلیم و تربیت نقش اول و اساسی در این راستا است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: هدایت افراد، ارتباط و همکاری حوزه های علمیه براین اساس شکل گرفته تا از ظرفیت این حوزه ها در نهاد آموزش و پرورش استفاده و در جهت تعلیم و تربیت فرزندان عمل کنند.

وی ادامه داد: طلاب و علما تا ارتباط با دانش آموزان نداشته باشند تاثیرگذاری کمی خواهند داشت و در کل مجموعه تربیتی این اصل حاکم است.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: پیامبر اسلام با مردم تعامل داشت، با آنها غذا می‌خورد و نشست و برخاست داشت. طلاب و علما نیز باید با دانش آموزان نشست و برخاست و رفت و آمد و انس و صمیمت داشته باشند و زمینه باید بیش از پیش مهیا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار