در شهرستان دماوند:

اجرای 200 طرح اشتغال‌زایی با سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومان

دماوند(پانا)- نماینده بنیاد برکت در شهرستان دماوند گفت: 200 طرح اشتغال‌زایی با سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومان با هماهنگی و همکاری امور بانوان و خانواده فرمانداری دماوند اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۰۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای 200 طرح اشتغال‌زایی با سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند، حجت الاسلام سقایی از اجرای ۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان دماوند خبر داد و اظهار کرد: سقف تسهیلات امسال 50 میلیون تومان است، البته تعدادی تسهیلات خانگی از 120 میلیون تا 500 میلیون تومان نیز خواهیم داشت که مقدمات پرداخت آن طی بخشنامه‌ای جهت اجرا در هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

او افزود: بنیاد برکت در سال 1399 توانست طی 70 روز 73 طرح خرد و خانگی درشهرستان اجرا کند که در روستای مهرآباد 40 طرح، در روستای وادان 12 طرح، در روستای بیدک 11 طرح اجرا شد.

نماینده بنیاد برکت در شهرستان دماوند در ادامه بیان کرد: در طرح شهری مناطق دماوند و گیلاوند نیز 10 طرح اجرا شد که شامل مشاغل فنی خدماتی، خیاطی، قالی بافی، پرورش گل وگیاه و ماهی بود.

سقایی با بیان اینکه جمعا مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد پرداخت شده است، عنوان کرد: با توجه به نشست با فرماندار شهرستان دماوند، مقرر گردید براساس کارکرد بنیاد برکت در سال گذشته، امسال 200 طرح در شهرستان دماوند اجرایی شوند که سقف وام برای امسال 50 میلیون تومان است.

او تأکید کرد: تعدادی وام خانگی از 120میلیون تا 500 میلیون نیز در نظر گرفته شده که مقدمات پرداخت آن طی بخشنامه‌ای جهت اجرا در هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

نماینده بنیاد برکت در شهرستان دماوند گفت: روستاهای هدف برای امسال با توجه به مطالعه میدانی مشخص شده و جلسات مختلف با دهیار و رئیس شورای روستاها، مشخص شدند و در این راستا 5 روستا انتخاب شد که شامل سربندان، جابان، آرو، بیدک و مهرآباد است.

سقایی ادامه داد: با صلاحدید فرماندار دماوند، تعدادی طرح شهری هم اجرا خواهد شد که برآورد اولیه آنها بیش از 10 میلیارد تومان است.

او در ادامه افزود: همچنین مقدمات طرح جدیدی که بنیاد برکت در کل کشور در کمتر از 10 شهرستان برای اولین بار اجرا خواهد کرد، با همکاری فرمانداری دماوند در این شهرستان فراهم شده است و 20 نفر از بانوان معرفی شده از سوی امور بانوان و خانواده فرمانداری دماوند که مدرک لیسانس و بالاتر دارند، در (طرح فریلنسینگ (دورکاری) فریلنسر(دور کار) مشغول به کار خواهند شد.

نماینده بنیاد برکت در شهرستان دماوند بیان کرد: در حال حاضر این افراد در دوره کار‌آموزی هستند و بعد از آموزش‌های لازم با سایت‌های که بنیاد معرفی خواهد کرد سفارش کار خواهند گرفت و در زمینه‌های (ترجمه، ویراستاری، ادمین کانال در فضای مجازی، تایپ، و…) کسب درآمد خواهند داشت.

مسئول بنیاد برکت ضمن تشکر از فرماندار و مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری دماوند گفت: امید است بتوانیم در خدمت به کشور و مردم عزیزمان قدم‌های بهتری را برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار