افتتاح نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس در شیراز

شیراز (پانا) - به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، راه‌اندازی موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس در شیراز، محصول کار چندین ساله همکاران در آموزش و پرورش فارس است و در واقع بیانگر آن است که نگاه ما به موزه صرفا به عنوان یک مکان دیدنی نیست  بلکه یک مکان تربیتی و یک رسانه گویا است.

کد مطلب: ۱۱۸۹۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس در شیراز

علی‌رضا کاظمی در آیین افتتاح نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس در شیراز گفت: این موزه مکانی است که می‌تواند بخش عظیمی از تاریخ ما را که در کتاب‌ها نمی‌گنجد و نمی‌توانیم برای دانش‌آموزان تصویرسازی کنیم در کمتر از آنی به مخاطب و متربی خود همراه با هنر و لذت منتقل کند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: استان فارس جمع تمام خوبی‌ها، زیبایی‌ها، علم و ادب و هنر تمدن است و از کانون‌های زیارتی اهل بیت عصمت و طهارت و مورد توجه همه مردم در همه ابعاد بوده است.
کاظمی افزود: آموزش و پرورش فارس خوشبختانه در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی و پرورشی همیشه سرآمد بوده و است.

وی گفت: موزه که بخش مهمی از فرهنگ یک جامعه است و شاید یکی از بزرگترین رسانه‌های گویا و موثر در فضای جامعه باشد که اقبال عمومی دارد و مامی توانیم بخشی از تاریخ، هویت و فرهنگمان را به بهترین شکل ممکن به مخاطبانمان منتقل کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ماهمه یک ماموریت را دنبال می‌کنیم و کار ارزشمند استان فارس بخشی از مولفه‌های فرهنگی یک جامعه است و ارزش بسیار بالای فرهنگی دارد.
کاظمی با اشاره به اینکه این ظرفیت در هیچ استانی به این شکل نیست گفت: این رویکرد فرهنگی و این موزه و میراث فرهنگی بخشی از هویت، فرهنگ و تمدن ما را در واقع تشکیل می‌دهد.
وی افزود: قطعا اگر بخواهیم آینده را پرافتخار طی کنیم باید به گذشته پرافتخار خود توجه کنیم و ارزش های خودمان را در بخش ها و ابعاد مختلف هم بشناسیم و هم به رخ جهانیان بکشانیم و هم مردم، دانش‌آموزان و فرهنگیان را با این تمدن و فرهنگ آشنا کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: نگاه ما در حوزه سند تحول بنیادین این است که اگر قرار باشد واقعا تربیت را به معنای واقعی و با همان رویکرد سند دنبال کنیم باید موقعیت‌های تربیتی رشد دهنده برای دانش‌آموزانمان فراهم کنیم و موزه یکی از این بخش‌هاست.
کاظمی بیان کرد: ما امسال اردوهایی یک روزه‌ای را تحت عنوان اردوهای شمیم نور با هدف قرارگیری دانش‌آموزان در موقعیت‌های تربیتی طراحی کردیم و این موزه مانند باغ موزه دفاع مقدس در تهران و بسیاری از استان‌ها گنجینه ارزشمندی از تاریخ پرافتخار کشور ماست.
وی گفت: ما وظیفه داریم زمینه ارتباط دانش‌آموزان با این بخش مهم از حوزه فرهنگی برقرار کنیم و نگاه ما به موزه صرفا به عنوان یک مکان دیدنی نیست بلکه یک مکان تربیتی، رسانه گویا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار