موزه آموزش و پرورش، زمینه‌ساز هویت بخشی به دانش‌آموزان است

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس محلی است برای محققان، پژوهشگران،دانش آموزان و تمام کسانی که می خواهند درباره نظام تعلیم و تربیت تحقیق کنند و کارهای تکراری نکنند و خطا کمتر داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
موزه آموزش و پرورش، زمینه‌ساز هویت بخشی به دانش‌آموزان است

فرهاد اسماعیلی در آیین افتتاح نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس، با اشاره به اینکه اهمیت سند در زندگی یک ملت همانند اهمیت حافظه برای یک فرد است گفت: ما در این موزه از 130 سال گذشته اسناد، مدارک و مراحلی که طی نمودیم شامل فراز و فرودها را به تصویر کشیدیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: امروز مفتخریم اولین موزه تاریخ اسناد آموزش و پررورش را در استان فارس و در کشور و در شهر شیراز افتتاح کنیم.
اسماعیلی با اشاره به اینکه گستره قدیم فارس بسیار پهناور بوده و تا بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد کشیده می شود گفت: همچنین استان فارس پیشینه بسیار غنی در آموزش و پرورش کهن و مدرن دارد که بیش از 120 سال است که این استان چرخه تعلیم و تربیت را به حرکت در آورده است.
وی افزود: این موزه می خواهد این قطار را به تصویر بکشد و برای محققان و پژوهشگران مرکزی برای پژوهش و تحقیق نظام تعلیم و تربیت در گذشته، حال و برای برنامه ریزی آینده باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه این موزه اولین مرکز اسناد اموزش و پرورش فارس و یک مرکز تخصصی است گفت: این موزه مکانی است برای تمام کسانی که می خواهند سیر تحول را در تکنولوژی آموزشی ببینند.

اسماعیلی با اشاره به چهره های تابناک بزرگان فارس گفت: دانشمندان، شاعران و شهدای والا مقامی در این استان همواره می درخشند که در واقع فارس کهکشانی از ستارگان علم و ادب است.
وی گفت: جا دارد یادی کنیم از مرحوم امداد که کتاب تاریخ آموزش و پرورش فارس و ر واقع نظام تعلیم و تربیت فارس را از هزاره های 7 هزار سال، 5 هزار سال گذشته تا به آموزش و پرورش جدید را به رشته تحریر در آورده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه اهمیت سند در زندگی یک ملت همانند اهمیت حافظه برای یک فرد است گفت: ما در این موزه از 130 سال گذشته اسناد، مدارک و مراحلی که طی نمودیم شامل فراز و فرودها را به تصویر کشیدیم.
اسماعیلی گفت: ما در این موزه پذیرای اسناد و مدارکی هستیم که به نوعی به تاریخ آموزش و پرورش استان فارس مربوط می شود که به نام خودشان در این موزه نگه داری و در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به راهکار 6.3 سند تحول بنیادین گفت: در این بند عنوان شده که ما مکلفیم به ایجاد موزه و نمایشگاه های علم و فن آوری در تمام شهرها هستیم و لذا امروز با نگاهی عمیق گامی را در اجرایی شدن سند تحول بنیادین برداشته ایم .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: این موزه در مباحث رونق گردشگری فرهنگی بسیار موثر است و باعث هویت بخشی به دانش آموزان ماست که ما پیشینه و حالمان را که نگاه می کنیم و احساس غرور می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار