ارسال 22 هزار و 85 اثر به نخستین جشنواره فرهنگی و هنری معلمان هنرمند ایران

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش‌ و پرورش فارس از ارسال 22 هزار و 85 اثر از سوی معلمان هنرمند به دبیرخانه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری معلمان هنرمند ایران در فارس خبر داد و افزود از این تعداد 600 اثر حائز رتبه های برتر شدند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ارسال 22 هزار و 85 اثر به نخستین جشنواره فرهنگی و هنری معلمان هنرمند ایران

فرهاد اسماعیلی در آیین اختتامیه نخستین جشنوره معلمان هنرمند کشور در شیراز گفت: از مجموع آثار دریافت شده این جشنواره، 3 هزار و 755 اثر ادبی، 264 اثر نقد ادبی و هنری، 2 هزار و 856 اثر رسانه و فضای مجازی،550 اثر هنرهای آوایی، هزار و 416 اثر هنرهای نمایشی، 13 هزار و 514 اثر هنرهای تجسمی است.

وی در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره گفت: جریان سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملی و بومی، تقویت مبانی فکری، فرهنگی و هنری معلمان، ایجاد زمینه تحرّک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر معلّمان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش، ایجاد فضای همدلی، هم‌افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین معلمان و شناسایی معلمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای دانش، بینش و مهارت‌های آنان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

اسماعیلی افزود: ارج‌گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری معلمان، توسعه و تعمیق فعالیت‌های جمعی و گروهی و جذب حداکثری معلمان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری، فراگیر سازی و مردمی نمودن فعالیت های فرهنگی و هنری معلمان، استفاده از ظرفیت معلمان هنرمند در راستای اهداف برنامه درس ملی و فعالیت های تربیتی، تکریم و نکوداشت معلمان هنرمند به عنوان سرمایه های معنوی و ارزشمند نظام تعلیم و تربیت از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر کل آموزش‌ و پرورش فارس در تشریح شاخه‌های برگزاری این جشنواره گفت: آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی از شاخه‌های برگزاری این جشنواره است.

اسماعیلی گفت: شرکت‌کنندگان این جشنواره شامل معلمان تمام دوره‌های تحصیلی شاغل در آموزش و پرورش از جمله رسمی ،پیمانی ، قراردادی و حق التدریس و همچنین تمامی کارکنان و کارشناسان اداری، مدیران، معاونین، مربیان، مشاوران تربیتی تحصیلی و شغلی نیز هستند.

وی افزود: همچنین معلمان مدارس غیر دولتی که در سال جاری در مدارس غیر دولتی شاغلند نیز جز شرکت‌کنندگان این جشنواره هستند.

مدیر کل آموزش‌ و پرورش فارس در تشریح تعداد شرکت کنندگان به تفکیک اشتغال گفت: از 22 هزار و 85 شرکت کننده، 15 هزار و 169 نفر رسمی، 2 هزار و 219 نفر پیمانی، هزار و 217 نفر حق التدریسی، 438 نفر قراردادی،3 هزار 42 نفر نیروی آزاد می باشند.

مدیر کل آموزش‌ و پرورش فارس در تشریح تعداد شرکت کنندگان به تفکیک مدرک تحصیلی افزود: از این تعداد شرکت کننده، 198 نفر دیپلم، 819 نفر فوق دیپلم، 12 هزار و 465 نفر لیسانس، 8 هزار و 213 نفر فوق لیسانس، 390 نفر دکترا می باشند.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره معلمان هنرمند کشور هم اکنون در آرامگاه سعدی شیراز در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار