تکمیل پروژه‌های در دست احداث آموزش‌وپرورش استثنایی

وضعیت فضاهای آموزشی، ورزشی و توان‌بخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بررسی شد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در دیدار با رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به تشریح وضعیت فضاهای آموزشی، ورزشی و توان‌بخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۸۸۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل پروژه‌های در دست احداث آموزش‌وپرورش استثنایی

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که در محل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد ضمن تقدیر از همکاری‌های سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: ۹ استان اردبیل، ایلام، چهارمحال‌وبختیاری، سمنان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران و مرکزی فاقد مدرسه اتیسم مستقل هستند و در ۳ استان فارس زنجان و کرمانشاه وضعیت مدارس طیف اتیسم نامناسب است.

وی گفت: در ۹ استان اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قزوین، گلستان، گیلان، همدان و یزد مدارس مستقل دانش‌آموزان طیف اتیسم در حال ساخت است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس توافق انجام شده با سازمان نوسازی مدارس ۳۸ اتاق آکوستیک برای مراکز سنجش در کشور باید راه‌اندازی شود اظهار کرد: در ۵ استان خراسان جنوبی خراسان شمالی خوزستان شهر تهران و هرمزگان این اتاق‌ها راه‌اندازی شده است و با مشارکت سازمان نوسازی مدارس در بقیه استان‌ها این اتاق‌ها در حال راه‌اندازی است.

معاون وزیر با بیان اینکه تربیت‌بدنی از نیازهای اصلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است گفت: ۴۰ سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در کشور وجود دارد، ۲۹ سالن در حال ساخت است و ۶ استان هم فاقد سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی هستند.

وی افزود: در ۳۰۵ مدرسه استثنایی امکان ساخت سالن‌های ۲۰۰ مترمربعی درون مدرسه‌ای وجود دارد که ساخت این سالن‌ها نیازمند مساعدت سازمان نوسازی مدارس است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور برای دانش‌آموزان استثنایی نیاز است اظهار کرد: ساخت این مدارس از یک سال و نیم گذشته در قالب نهضت از خشت تا بهشت آغاز و تاکنون ۷۸ مدرسه کلنگ‌زنی و یا افتتاح شده است.

وی افزود: مجموع پروژه‌های در حال احداث سازمان آموزش‌وپرورش ۱۵۶ پروژه است که این تعداد شامل ۱۲۲ مدرسه استثنایی می‌شود.

حسینی با بیان اینکه با همت سازمان نوسازی مدارس ۶۴ مدرسه پذیرا و اتیسم در کشور به‌صورت الگویی در حال مناسب‌سازی است گفت: ۱۷ مدرسه اتیسم و ۱۷ مدرسه پذیرا هنوز به‌صورت کامل مناسب‌سازی نشده است و مناسب‌سازی این مدارس با مشارکت سازمان نوسازی در حال انجام است.

حسینی یکی از نیازهای سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی را دستگاه‌های چاپ بریل دانست و گفت: خرید دو دستگاه چاپ بریل توسط سازمان نوسازی مدارس کمک شایانی به تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان با آسیب بینایی خواهد کرد.

حسینی با تقدیر از سازمان نوسازی مدارس در راه‌اندازی سامانه تحت وب مکان‌یابی مدارس گفت: اعمال مدیریت در ساخت مدارس در مکان مناسب کار بسیار ارزنده است و موجب استفاده بهینه از فضاهای آموزشی استاندارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمامی ظرفیت استانی ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی در خدمت ورود اطلاعات دقیق مدارس استثنایی در این سامانه قرار خواهد گرفت.

شایان‌ ذکر است در این نشست رخشانی مهر ضمن ارائه گزارشی از سامانه مکان‌یابی و استقرار مدارس، قول مساعد تکمیل پروژه‌های در دست احداث آموزش‌وپرورش استثنایی را داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار