محمدخانی: با این روند پرسپولیس پنجمین قهرمانی را جشن می‌گیرد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است با روندی که این تیم در پیش گرفته کسب پنجمین قهرمانی متوالی دور از انتظار نیست.

کد مطلب: ۱۱۸۷۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
محمدخانی: با این روند پرسپولیس پنجمین قهرمانی را جشن می‌گیرد

به گزارش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، 27 سال قبل در سوم خرداد ماه، برای آخرین بار بود که ناصر محمدخانی به عنوان بازیکن پرسپولیس در فهرست تیمش قرار گرفت. یکی از بی‌تکرارترین و کامل‌ترین بازیکنان به تعبیر کارشناسان و پیشکسوتان. او البته در آن روز روی نیمکت نشسته بود. آخرین بار بود که سه تن از بازیکنان بزرگ و نامدار فوتبال ایران و تاریخ پرسپولیس در نقش بازیکن حضور داشتند. سه بازیکنی که در خط حمله، خط میانی و خط دفاع، عمود خیمه سرخپوشان بودند و بعد از بازی با بهمن در آن روز دیگر تنها نقش مربی و سرپرست را بر عهده گرفتند.

به یاد آن روز سراغ ناصر محمدخانی رفتیم که چندی پیش وعده داده بود، خط حمله پرسپولیس احیاء خواهد شد و حالا مهاجمان پرسپولیس در پنجمین بازی متوالی گلزنی کرده‌اند.

ناصر محمدخانی در این ارتباط اظهار داشت: بله گفته بودم که خط حمله از زیر فشار روانی که خارج شود، شرایط را به سود خودش و پرسپولیس تغییر می‌دهد. الان پرسپولیس مثل همان تیمی شده است که یک دفعه 14 پیروزی پشت سر هم می‌آورد. تیم خیلی خوب شده است. آن اتفاقات قبل از بازی برایشان روی می‌دهد. مصدوم و محروم هم دارند. گل هم می‌خورند و بعد بازی را بر می‌گردانند. بعضی شاید این را خیلی ساده بگیرند، اما کار هر تیمی نیست. آن هم با فشارهایی که در این دو هفته وجود داشت. به امید خدا با همین روند، پنجمین قهرمانی پیاپی را هم به دست می‌آورند و همه با هم جشن خواهیم گرفت.

وی درباره رقابت موجود در بالای جدول، ادامه داد: الان رقابت اصلی بین دو تیم است. پرسپولیس بازی‌های خوبی در تهران دارد. الان نمی‌شود درباره تفاوت قدرت حریفان دو تیم تا پایان مسابقات نظر قطعی داد. مسائل مختلفی دخیل هستند. شرایط تیم‌ها، هفته به هفته تغییر می‌کند. ممکن است تیمی که الان انگیزه خاصی ندارد، سه هفته دیگر با تغییر شرایط جدول وضعیت متفاوت داشته باشد و بالعکس. الان بازی با یک تیم ته جدولی با تیمی که سهمیه آسیا می‌خواهد، می‌تواند سخت‌تر از بازی با تیمی در میانه جدول باشد که نه نگران سقوط است و نه امیدوار به سهمیه.

محمدخانی اظهار داشت: با تمام این اوصاف، پرسپولیس نباید فکر خودش را معطوف به این مساله کند. به خصوص نباید دنبال نتایج و بازی‌های تیم‌های رقیب باشد. این‌ها تمرکز و آرامش بازیکن و مربی را به هم می‌ریزد. البته یحیی گل محمدی خودش این مسائل را خیلی خوب می‌داند. پرسپولیس فقط باید به فکر کار خودش باشد و نباید به سمت غیر از این سوق داده شود. از طرفی حریفانش همیشه انگیزه دارند، چون می‌خواهند برابر بزرگترین تیم ایران عرض اندام کنند، پس نباید ذهن‌شان درگیر دو، دو تا، چهارتایی‌هایی باشد که این طرف و آن طرف مطرح می‌شود.

مهاجم و مربی سابق پرسپولیس و فوتبال ایران خاطرنشان کرد: پرسپولیس الان شرایط خوبی دارد و باید این شرایط را حفظ کرد. الان آل کثیر گل می‌زند، مغانلو هم گل می‌زند، مهدی عبدی هم در دو بازی گذشته گل زده و به فرم خوب خودش برگشته است. در چنین شرایطی، وضعیت روحی و تمرکز حتی از مسائل بدنی هم بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. یحیی هم نشان داد به این مساله واقف است و از جوان‌ها هم خوب استفاده می‌کند.

ناصر محمدخانی درباره اتفاقاتی که در دو هفته اخیر و در سال‌های اخیر در اصفهان روی داده است، اضافه کرد: زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم، از این داستان‌ها در اصفهان وجود نداشت، تا سال‌ها که به عنوان مربی هم با تیم به آن جا می‌رفتیم اصلا چنین مسائلی اتفاق نمی‌افتاد. این فضا با واقعیت فرهنگ خود اصفهان تناقض دارد.

وی ادامه داد: کری و رقابت بود ولی چنین اتفاقات بدی را نمی‌دیدیم. نمی‌دانم دقیقا چه اتفاقی روی داده است ولی این موارد تقریبا از اوایل دهه 80 شروع شد. قبل از آن مسائلی مثل چوب و زنجیر، کتک زدن هواداران یا حمله به اتوبوس تیم، آن هم این‌قدر خطرناک را ندیده بودیم.

او درباره آخرین حضورش در پرسپولیس به عنوان بازیکن تصریح کرد: این ماجرا که برای خیلی سال پیش است و واقعا جزییاتی که شما می‌گویید را به خاطر ندارم. همه چیز ناگهانی پیش رفت. بعد از جدایی آقای علی پروین که به حق سلطان فوتبال ایران است، شرایط خاصی پیش آمد ولی من یک خاطره دیگری را می‌گویم. روزی که پیراهن شماره 10 خودم را به علی دایی دادم و خواستیم آن را بپوشد. من با دست خودم این پیراهن و شماره را به او دادم. اول قبول نمی‌کرد و می‌گفت: من کجا و شماره 10 پرسپولیس کجا؟ البته او که یکی از بهترین مهاجمان فوتبال ایران بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار