در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی و پرورشی حیات طیبه دکتر نصیری منطقه ۱۰ شهر تهران؛

مدرسه کانون زندگی است؛ کاندیداهای ریاست جمهوری از مدرسه بگویند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بیان کرد هر چه اندازه واقعی مدرسه در یک جامعه به درستی درک شود آن جامعه استعداد بیشتری برای پیشرفت دارد چراکه مدرسه کانون زندگی و بالندگی است.

کد مطلب: ۱۱۸۶۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه کانون زندگی است؛ کاندیداهای ریاست جمهوری از مدرسه بگویند

محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی و پرورشی حیات طیبه دکتر نصیری منطقه 10 شهر تهران که عصر امروز دوشنبه ۳ خردادماه برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: فتح خرمشهر در تاریخ دیده نشده است و فرهنگ مقاومت، ایثار، فداکاری، شهادت، فرهنگ، پیروزی خون بر شمشیر و اراده‌های محکم برای تحقق وعده الهی است.

وی افزود: روزها یکی پس از دیگری می‌آیند با طلوع خورشید آغاز می‌شوند و با غروب خورشید به انتها می‌رسند روزها با رویدادها تمایز پیدا می‌کنند در رویدادها روزها جلوه گری می‌کنند. روزها مثل هم است اما رویدادهایی روزها را برجسته می‌کند.

معتقدم هنوز اندازه واقعی مدرسه درک نشده است ما تجلی پیشرفت و نوسازی را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم

حاجی میرزایی اضافه کرد: ارزش رویدادهایی که روزها را برجسته می‌کند یکسان نیست برخی از رویدادها در تاریخ یک ملت جاودانه می‌شود سوم خرداد روزی است که در تاریخ ملت ایران جاودانه شده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: همچنان که شب‌ها هماهنگ نیستند روزها نیز یکسان نیستند برخی از روزها حامل یک فرهنگ و حامل یک پیام هستند و به همراه خود مجموعه ای از معارف ناب را می‌آورند. سوم خرداد یک فرهنگ و مجموعه ای از آموزه‌های ناب است. ما به مسیر پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی در پرتو مردان مرد که با ایثار وجود خود آرامش و امنیت را به سرزمین اهدا کردند نیازمند هستیم.

بهره برداری 28 کلاس در هر روز

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در مدرسه سازی گام‌های بلندی برداشتیم در طی سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ هر روز ۲۸ کلاس به بهره‌برداری رسیده است اعتبارات نوسازی ۱۰ برابر شده و سهم آن در مجموعه منابع عمرانی حدود ۴ برابر شده است. در این سال‌ها مشارکت خیرین بیش از ۵ برابر شده است و این موضوع نشان می‌دهد که جامعه ضرورت مدرسه سازی را درک کرده است.

بنیانی ترین بنایی که همه تحولات بر آن استوار است بنیان مدرسه است

وی با اشاره به اینکه امروز یک مدرس افتتاح شده است گفت: مدرسه از رفیع ترین بنیان‌ها و بناهایی است که آینده یک سرزمین در آن شکل می‌گیرد معتقدم هنوز اندازه واقعی مدرسه درک نشده است ما تجلی پیشرفت و نوسازی را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم اما بنیانی ترین بنایی که همه تحولات بر آن استوار است بنیان مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه اکنون در فضای انتخابات هستیم باید کاندیدای ریاست جمهوری درباره مدرسه صحبت کنند و بگویند که چه درکی از مدرسه دارند. در مدرسه انسان ساخته می‌شود همه کارگاه‌های دیگر چیز دیگری می‌سازند اما مکان انسان‌سازی مدرسه است.

حاجی میرزایی افزود: هر چه اندازه واقعی مدرسه در یک جامعه به درستی درک شود آن جامعه استعداد بیشتری برای پیشرفت دارد چراکه مدرسه کانون زندگی و بالندگی است بسیاری از مشکلاتی که جامعه ما را رنج می‌دهد باید در مدرسه سامان پیدا کند.

باید قدر مدرسه را بدانیم

وی با بیان اینکه مدرسه به ما می‌آموزد از کلام چگونه بهره بگیریم گفت: با ساخت مدرسه زندگی، شخصیت، هویت و فرهنگ شکل می‌گیرد باید قدر مدرسه را بدانیم؛ ساخت مدرسه ساخت زندگی است این مدرسه و مکان نیز در درون خود انسان‌های بزرگی را پرورش داده که هر یک از آنان ارزش بالایی دارند.

وزیر آموزش و پرورش معلمان را اصلی ترین عامل برای رونق دادن به این فراینو باشکوه دانست و افزود که باید قدردان آنان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار