نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد وضعیت فلسطین برگزار می‌شود

تهران (پانا) - بر اساس اعلام دبیرخانه شورای حقوق بشر، نشست ویژه این شورا برای رسیدگی به نقض شدید حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین، عصر روز پنج‌شنبه ۶ خرداد برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۶۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد وضعیت فلسطین برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دبیرخانه شورای حقوق بشر، نشست ویژه شورا برای رسیدگی به نقض شدید حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین عصر روز پنج‌شنبه ۶ خرداد برگزار می شود. بر اساس رویه مرسوم، روز سه شنبه ۴ خرداد جلسه ای مقدماتی برای بحث و تبادل نظر راجع به آخرین وضعیت و تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری نشست ویژه تشکیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، گروه کشورهای اسلامی روز گذشته طی نامه‌ای به رییس شورای حقوق بشر، رسما درخواست برگزاری این نشست ویژه را مطرح کرده بودند. همچنین علاوه بر۵۵ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی ۸ کشور دیگر نیز از این درخواست حمایت کرده بودند.

آخرین نشست ویژه شورای حقوق بشر برای بحث در مورد تحولات فلسطین در سال ۲۰۱۸ برگزار شده است. برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در شرایطی که شورای امنیت سازمان ملل به دلیل سنگ اندازی آمریکا موفق به هیچ تحرکی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی و توقف کشتار فلسطینیان نشده است، اهمیت زیادی دارد.

بر اساس نامه سفیر پاکستان در ژنو خطاب به رییس شورای حقوق بشر که شامگاه دیروز چهارشنبه از طرف کشورهای عضو گروه سازمان همکاری اسلامی ارسال شده، درخواست شده است که با توجه به فوریت موضوع، جلسه ویژه شورای حقوق بشر برای روز پنج شنبه آینده مورخ ۵ خرداد تشکیل شود.

علاوه بر ۵۶ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی، چند کشور غیر اسلامی شامل کوبا، ونزوئلا، چین، بولیوی، آفریقای جنوبی، مکزیک، نامیبیا، اریتره از این ابتکار حمایت کرده اند. طبق آیین کار شورای حقوق بشر، برگزاری نشست ویژه شورا برای رسیدگی به موارد نقض فاحش و گسترده حقوق بشر مستلزم درخواست حداقل ۱۶ کشور عضو است. ۱۳ کشور اسلامی عضو شورای حقوق بشر به همراه چند کشور غیر اسلامی عضو شورا از جمله ونزوئلا، کوبا، بولیوی و چین، درخواست نشست ویژه شورا را امضا کرده اند.

درگیری ها در غزه و سرزمین های اشغالی در حالی روز یازدهم خود را پشت سر می گذارد که رژیم صهیونیستی بیش از ۲۳۰ شهروند غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده که نیمی از آنها زن و کودک هستند. حملات جنگنده های صهیونیستی به غزه تاکنون بیش از ۵۰۰ ساختمان و خانه را بطور کامل ویران و افزون بر ۷۲ هزار نفر را بی خانمان و آواره کرده و بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

صهیونیست‌ها مدعی اند که حملات خود را علیه فرماندهان حماس انجام می‌دهند اما شهادت کودکان و زنان خود بهترین و واضح‌ترین دلیل رد این ادعاهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار