موزه مردم‌شناسی عشایر در رضوانشهر افتتاح می شود

رشت (پانا) - معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت به مناسبت هفته میراث فرهنگی موزه مردم‌شناسی عشایر در رضوانشهر با حضور مسئولان کشوری افتتاح می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۵۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
موزه مردم‌شناسی عشایر در رضوانشهر افتتاح می شود

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی گیلان، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است، اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی موزه‌ها «آینده موزه ها؛ بازتوانی و بازاندیشی» است.

وی از برگزاری بیش از ۷۰ ویژه برنامه تخصصی ویژه هفته میراث فرهنگی در استان خبر داد و افزود: افتتاح موزه مردم‌شناسی عشایر در رضوانشهر با حضور مسئولین کشوری، افتتاح موزه جنگ جهانی دوم در لاهیجان، مرمت و راه اندازی موزه ابریشم ایران و ... بخشی از ویژه برنامه های گرامیداشت این ایام در استان است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت هفت بنای تاریخی با کمک بخش خصوصی و دستگاه ها در سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۵۰ بنای تاریخی در استان گیلان در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

جهانی پاکسازی از بناهای تاریخی، رونمایی از طرح های مختلف، ساماندهی و احیاء کاخ سردار امجد تالش با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان و ... را از دیگر ویژه برنامه های گرامیداشت این ایام در استان عنوان کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه ساختمان تاریخی کلاه فرنگی رشت به عنوان موزه «رشتی دوزی» تغییر کاربری می‌یابد، افزود: این موزه در شش ماه نخست سال جاری راه اندازی و آماده بهره برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیلات کیاشهر یکی از مراکز عمده صیادی و تولید خاویار در سطح کشور است و موزه ملی خاویار ایران در این شهر راه اندازی خواهد شد، یادآور شد: این مجموعه تاریخی با ۱۳ بنای ثبت شده به‌عنوان موزه ملی خاویار ایران در حال راه‌اندازی است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ادامه داد: موزه ملی حصیر در روستای فشتکه طی سه ماه اول سال به بهره برداری خواهد رسید که این مجموعه هم اکنون رشد ۹۵ درصدی دارد.

وی از مرمت و بازسازی ۳۲ بنای تاریخی در استان خبر داد و گفت: سال گذشته پنج موزه در استان گیلان افتتاح شد و در این حوزه رشد ۸۰ درصدی را شاهد هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار