در گفتگو با داوران سی و نهمین جشنواره مسابقات آوایی قرآن، عترت مطرح شد:

روند داوری و رعایت عدالت در شیوه داوری مسابقات به صورت برخط

شهرری(پانا)- داوران رشته قرآنی در حاشیه سی و نهمین جشنواره مسابقات آوایی قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از روند داوری و کیفیت برگزاری این جشنواره به صورت آنلاین و تفاوت‌های آن با شیوه برگزاری حضوری با پانا به گفتگو نشستند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
روند داوری و رعایت عدالت در شیوه داوری مسابقات به صورت برخط

مجتبی قدبیگی، داور رشته تجوید پسران در رابطه با کیفیت برگزاری مسابقات قرآنی به پانا اظهار کرد: امسال با برگزاری این مسابقات به شیوه برخط، دریچه جدیدی به مسابقات باز شده است، اما اگر مشکلات اینترنت و یکسان‌سازی، شرایط مساوی برای تمام شرکت‌کنندگان برطرف شود بسیار بهتر نیز خواهد‌شد، زیرا بعضی از دانش‌آموزان در شرایطی هستند که گویا اینترنت ضعیفی دارند که صدای آنها به دشواری شنیده می‌شود و ممکن است حقوق بعضی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده ضایع شود.

قدبیگی ادامه داد: روند این مسابقات به خوبی پیش می‌رود، که با روش داوری آنلاین در هزینه‌ها و زمان نیز صرفه‌جویی می‌شود، اما می‌توان گفت که در مسابقات حضوری عدالت و داوری بهتر رعایت می‌شود.

او در رابطه با روند داوری این مسابقات گفت: اگرچه نمی‌توان مانند سال‌های گذشته دقیق داوری کرد اما اساتید تمام تلاش خود را می‌کنند تا حق کسی ضایع نشود و داوری‌ها کاملا عادلانه صورت گیرد.

همچنین فرشته مسجدی داور مسابقات قرآنی دختران عنوان کرد: با این روش آمادگی دانش‌آموزان نیز بیشتر شد، همچنین رشد و پیشرفت چشمگیری را شاهد بودیم.

او در رابطه با ادامه روند برنامه‌های قرآنی گفت: بسیار کار دشواری است که در این شرایط بتوانیم جلسه و مسابقات قرآنی را پایدار نگه داریم، اما داوران و دبیران دلسوزی هستند که با وجود این شرایط سخت این کار را انجام می‌دهند.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار