مدیرعامل هلال احمر لرستان:

زمین بازی کودکان در 7 شهرستان استان ایجاد شده است

خرم آباد( پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان در نشست مجازی در خصوص احداث زمین های بازی در استان و طرح دادرس به سوالات پانا پاسخ داد. ‍

کد مطلب: ۱۱۸۴۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
زمین بازی کودکان در 7 شهرستان استان ایجاد شده است

نشست مدیرعامل هلال احمر لرستان با خبرنگاران استان در فضای مجازی در بستر واتساپ برگزار شد و مدیرعامل این سازمان به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

صارم رضایی در پاسخ به سوال پانا در خصوص طرح دادرس عنوان کرد: طرح دادرس یعنی دانش آموزان آماده در شرایط سخت که هلال احمر سعی می کند آموزش های خاصی را به آنها بدهد که در شرایط خاصی که نیاز است به خانواده هایشان کمک کنند آموزش ببینند. طرح دادرس در پایه هشتم متوسطه است که باتوجه به شیوع کرونا سعی کردیم که از طریق مجازی به دانش آموزان آموزش دهیم که با همکاری خوب آموزش وپرورش در ۲۳۱ مدرسه طرح دادرس شروع شد.

او ادامه داد: دانش آموزان با مهارت های هفتگانه مثل کمک های اولیه، پانسمان، آتل بندی، احیا، اطفاء حریق، حمل مصدوم را از طریق مجازی آموزش می بینند تا در شرایطی که نیاز باشد به خانواده خودشان کمک کنند و آنها را از خطر حوادث ایمن کنند.

مدیرعامل هلال احمر لرستان در مورد آمار و ارقام شرکت کنندگان در کلاس ها بیان کرد: تعداد۴۶۱۴ دانش آموز دختر و ۴۵۵۹ دانش آموز پسر از کلاس های آموزشی مهارتهای امدادی طرح دادرس بهره مند شدند.

او در بخش دیگری از نشست به سوال دوم پانا در مورد ایجاد زمین بازی سازمان جوانان هلال احمر با همکاری یونیسف گفت: با توجه به سیل ویرانگر نوروز ۹۸، صحبت هایی در سطح کشور با سازمان یونیسف انجام شد. سازمان جوانان هلال احمر پیگیری هایی را انجام داد تا برای سه استان اقداماتی انجام شود و کودکان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اعتباری که در حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برآورد شده بود و بر اساس پتانسیل های موجود در کشور توانستیم از این ظرفیت یک میلیارد و یکصد میلیون تومان به جمعیت هلال احمر استان لرستان اختصاص دهیم که ظرفیت بسیار خوبی بود.

او افزود: با هماهنگی با معاونت عمرانی استانداری هفت منطقه سیل زده در هفت شهر کوهدشت، پلدختر، خرم آباد، نورآباد، شاهپورآباد، الیگودرز و در روستای قلایی فیروز آباد ۹ زمین بازی احداث شد که در هر شهرستان یک زمین بازی و در خرم آباد و پلدختر هر کدام دو زمین بازی احداث شد. در واقع، با همکاری شهرداری های این شهرستان ها زمین در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفت و کار با تلاش شبانه روزی انجام و با حضور رئیس جمعیت هلال احمر افتتاح شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار