طرح دادرس در ۱۳۱ مدرسه خراسان جنوبی اجرا شد

بیرجند (پانا) _ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: نهمین دوره طرح ملی دادرس با استفاده از نرم افزار شاد و در فضای مجازی در ۱۳۱ مدرسه این استان اجرا شد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح دادرس در ۱۳۱ مدرسه خراسان جنوبی اجرا شد

فائزه موهبتی معاون امور جوانان هلال احمر خراسان جنوبی طرح ملی دادرس به عنوان یکی از طرح های کاربردی و مفید جمعیت هلال احمر با آموزش مبانی امداد و نجات و کمک های اولیه به دانش آموزان نقش مهمی در آمادگی جامعه در برابر حوادث و سوانح دارد.

او با اشاره به اینکه تعداد سه هزار و ۲۹۵ دانش آموز مقطع متوسطه اول استان با آموزه های طرح ملی دادرس آشنا شدند، افزود: در سال تحصیلی جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و طرح ملی دادرس با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اکثراً در فضای مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار شد.

او ادامه داد: از مجموع دانش آموزان تعداد سه هزار و ۲۰۵ نفر به صورت غیر حضوری و ۹۰ دانش آموز به صورت حضوری از این طرح بهره مند شدند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس سهمیه اعلامی از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح در ۱۳۱ مدرسه سطح استان اجرایی شده است، گفت: تعداد ۴۵ مربی همکار نیز در اجرای این طرح فعالیت داشته اند.

او ادامه داد: طی اجرای این طرح در سال گذشته تحصیلی پنج هزار و ۵۶۷ دانش‌آموز از اول آبان ماه تا پایان دی ماه آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

موهبتی با بیان اینکه دانش آموزان مجبور نیستند دوره را در زمان مشخص و محدودی مطالعه کنند، عنوان کرد: در انتهای دوره یک آزمون وجود دارد که دانش آموزان می توانند دانش خود را بسنجند و پس از تکمیل تمام بخش‎‌ها، یک گواهینامه رایگان دوره مجازی دادرس را دانلود کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار