گزارش پانا از چهره‌های مهم داوطلب ریاست‌جمهوری؛

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری 1400؛ روز چهارم

سیدمصطفی تاجزاده؛ شاهین محمدصادقی؛ فریدون عباسی؛ علیرضا افشار؛ علیرضا متانی و ایرج شاهوردی از چهره‌های شناخته‌شده داوطلب ریاست‌جمهوری در روز چهارم ثبت‌نام انتخابات

تهران (پانا) - ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از صبح روز سه‌شنبه، 21 اردیبهشت در وزارت کشور آغاز شده است و امروز جمعه 24 اردیبهشت چهارمین روز خود را سپری خواهد کرد. محمود احمدی‌نژاد، حسین دهقان، سعید محمد، رستم قاسمی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علی مطهری، محمود صادقی و محسن مهرعلیزاده مهمترین چهره‌های سه روز اول بودند که ثبت‌نام کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری 1400؛ روز چهارم

با دستور رسمی وزیر کشور از صبح روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت، ثبت‌نام از داوطلبان آغاز شده است و همه داوطلبان می‌توانند با حضور در محل وزارت کشور، برای حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند. داوطلبان تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند. زمان ثبت‌نام هر روز از ساعت ۸ آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. ثبت‌نام داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری هر روز به مدت 10 ساعت در محل وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، انجام می‌پذیرد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

*از رجال مذهبی، سیاسی/ ایرانی الاصل/ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران/مدیر و مدبر/ دارای حسن سابقه و امانت و تقوی/ مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

*اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن/ اصل کارت ملی و تصویر آن/ دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

( سه‌شنبه 21 اردیبهشت ) در اولین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ؛ تعداد ۵۷ نفر از داوطلبان به وزارت کشور مراجعه و ثبت‌نام کردند که در میان آن‌ها چهره‌های شناخته‌شده‌ای هم حضور داشتند که اسامی آن‌ها عبارت است از:

حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت یازدهم

سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا

محمدزارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات

وهاب عزیزی، دبیرکل جبهه جهادگران اسلامی

محمدحسین نامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت محمود احمدی‌نژاد

( چهارشنبه 22 اردیبهشت ) در روز دوم ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری هم 73 نفر به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه و نام‌نویسی کردند. اسامی داوطلبان شناخته‌شده روز دوم نیز به شرح زیر است:

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم

رستم قاسمی، وزیر نفت در دولت محمود احمدی‌نژاد

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی

در روز دوم البته شخصیت‌های چون قدرتعلی حشمتیان دبیرکل حزب مستقلین، قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا، محمد عباسی وزیر سابق در دولت محمود احمدی‌نژاد، محمدشریف ملک‌زاده، معاون احمدی‌نژاد و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت دهم و حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس نیز جهت حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

( پنجشنبه 23 اردیبهشت ) در روز سوم ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز تعداد 81 نفر با حضور در ستاد انتخابات ضمن اعلام داوطلبی خود برای سیزدهمن دوره ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام کردند. اسامی برخی از چهره‌های مهم ثبت‌نامی در روز سوم به شرح زیر است:

محمود صادقی، نماینده سابق تهران در مجلس و دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

علی مطهری، نماینده تهران در ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی

رامین مهمانپرست، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه

محسن مهرعلیزاده، معاون رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات

محمدرضا صباغیان، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی

***

گزارش زیر مربوط به ثبت‌نام شخصیت‌ها و چهره‌های شناخته‌شده کشور در روز جمعه، 24 اردیبهشت (روز چهارم ثبت‌نام) است.

محمدصادقی، نماینده ادوار مجلس برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

شاهین محمدصادقی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای داوطلبی در سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. وی نماینده و عضو هیات رئیسه دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و نماینده و عضو هیئت رئیسه دوره نهم مجلس شورای اسلامی بوده است.

ریاست دانشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون و همچنین معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، معاونت سازمان پزشکی قانونی کشور و نیز معاونت پارلمانی سازمان تربیت بدنی از مهم‌ترین سوابق مدیریتی شاهین محمدصادقی است. وی ریاست سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور را نیز در کارنامه خود دارد.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، به شرح زیر است:

*برخی از مدیران کشور باور دارند که مردم رعیت هستند در حالیکه مردم ولی نعمتان ما هستند/ به یک تغییر نگرش و رفتار نسبت به مردم نیاز داریم/ امیدوارم دولت من که عنوانش دولت "توکل و تغییر" است بتواند با شعار مدیران جوان و معیشت مردم پا به عرصه مدیریت اجرایی کشور بگذارد و بتواند به مردم کمک کند/اولویت نخست دولت من کنترل کرونا و اولویت دوم کنترل تورم است/ می‌توانیم تا پایان سال این بیماری را جمع کنیم.

سیدمصطفی تاجزاده داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

مصطفی‌ تاج‌زاده با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، جهت داوطلبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. سیدمصطفی تاج‌زاده به همراه همسرش فخرالسادات محتشمی‌پور در ستاد انتخابات کشور حاضر شد. او معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات بوده و در فاصله سال‌های 63 تا 67 نیز معاون امور بین‌الملل وزیر ارشاد بوده است.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، به شرح زیر است:

*من رشد اقتصادی را در دسترس می‌بینم و مهار گرانی و تورم را که کمر قشرهای وسیعی از مردم را خم کرده است، ممکن می‌دانم/ ما می‌توانیم و باید گرانی و رکود و بیکاری که گروه‌های بسیاری را به زیر خط فقر رانده، پدران و مادران زیادی را شرمسار فرزندان کرده، کرامت میلیون‌ها شهروند را نشانه گرفته و جایگاه ایران را در جهان تضعیف کرده است، پایان دهیم/ پیام من دوست داشتن زندگی و تلاش برای افزایش شادی و امید است/ من برای گفت‌وگو و تعامل و همکاری آمده‌ام/ خروج از وضعیت نامساعد کنونی ممکن است، کافیست روندهای اشتباه پایان یابد/ دعوای قدرت با هیچکس ندارم، برای آشوب یا به خیابان کشیدن مردم ثبت‌نام نکرده‌ام/ ما مسیر گفتگو و آشتی را ترک نخواهیم کرد حتی اگر طرف مقابل با ما سر جنگ داشته باشد/ اختلافات عقیدتی و سیاسی موافقان و مخالفان نباید ایران را به ورطه آشوب و هرج و مرج بکشاند/ متعهد می‌شوم همواره پاسدار حقوق و آزادی‌های قانونی شهروندان باشم/ من هم تیم و برنامه برای اداره کشور دارم و هم رویاهای زیادی دارم/ من نامزد شده‌ام تا رویای آزادی و عدالت را زنده نگه دارم/ با شیوه‌های مسالمت آمیز عمل می‌کنیم

معاون احمدی‌نژاد در دولت دهم داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

فریدون عباسی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، جهت داوطلبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. فریدون عباسی دوانی، نماینده حوزه انتخابیه کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم رئیس کمیسیون انرژی مجلس استو. وی در دولت دهم، در فاصله سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بود.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، به شرح زیر است:

*به طور مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم/ اصلاح طلب یا اصولگرا، اینها دیگر تمام شده است/ مگر قرار است آقای رییسی بیاید؟ ‌که من کنار بکشم/چه ضرورتی دارد کنار بکشم؟ کنار کشیدن کلمه غلطی است/دولتی که مبلغ آن هستم، نخبگانی نام دارد و شعار ما "بازگشت به مردم با صداقت" است/برای این که بتوانیم در مناسبات جهانی دخالت کنیم و تاثیرگذار باشیم، باید از انسجام داخلی برخوردار باشیم/ باید آزادی را از انحصار خارج کنیم، رهبری و ولایت را هم از انحصار خارج کنیم. جناح‌های درگیر جامعه ما این دو موهبت الهی یعنی رهبری و آزادی را در انحصار خود گرفته‌اند/صلاحیت من رد نخواهد شد، شاید احراز صلاحیت برای پست ریاست جمهوری نشود/هر دولتی سر کاربیاید باید با 28 شرطی که گذاشته شده برجام را اجرا کند.

ثبت‌نام فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش در انتخابات ریاست‌جمهوری

سرتیپ ایرج سفلی شاهوردی، فرمانده پیشین حفاظت اطلاعات نیروی زمینی ارتش با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد. وی شعار خود را «برای شماست که هستیم» عنوان کرد و از امنیت، رفاه، تولید و شایسته‌سالاری به عنوان رئوس برنامه‌های خود نام برد.

دبیرکل حزب ایثارگران داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

علیرضا متانی دبیرکل حزب ایثارگران و دفاع از قانون اساسی و و سخنگوی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با حضور در ستاد انتخابات کشور برای داوطلبی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

علیرضا افشار برای انتخابات ریاست‌جمهوری اسم نوشت

سردار علیرضا افشار، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور جهت داوطلبی در انتخابات دوره سیزدهم ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. افشار معاون فرهنگی ستاد کل و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال‌های 79 تا 83 بود و معاونت فرهنگی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح از 83 تاکنون را نیز بر عهده داشته است. علیرضا افشار به دنبال کناره‌گیری سیدمجتبی ثمره هاشمی از معاونت سیاسی وزارت کشور، مسئولیت این معاونت را رسماً از 4 شهریور 86 برعهده گرفت. علیرضا افشار در دی ماه 87 به سمت معاون امور اجتماعی، فرهنگی و شوراهای وزارت کشور منصوب شد. او فرمانده سابق مقاومت بسیج است.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، به شرح زیر است:

*نباید از فرهنگ غافل باشیم/با برنامه آمده‌ام و ده‌ها برنامه علمی و تخصصی دارم/ باید اشکالات برنامه دولت‌های قبلی را حل کرد نه اینکه به طور کامل آنها را کنار گذاشت/در حوزه دیپلماسی باید رویکرد مردمی داشته باشیم/ دنیا به دنبال شنیدن صدای ایران است/شعار دولت من «با مردم و برای مردم» است/ با کاندیدای نظامی ائتلاف نمی‌کنم با هم کنار می‌آییم.

***

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود. طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار