این 6 نماینده، سودای ریاست‌جمهوری دارند

تهران (پانا) - در بازه زمان تعیین شده برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، 6 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کاندیداتوری خود را اعلام کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
این 6 نماینده، سودای ریاست‌جمهوری دارند

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری از روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت آغاز شد و روز گذشته شنبه ۲۵ اردیبهشت پایان گرفت. در این زمان 592 نفر با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای داوطلبی در این انتخابات، ثبت‌نام کردند. شورای نگهبان از امروز ۲۶ اردیبهشت فرآیند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات را شروع کرده و نهایتا تا ۱۰ روز آینده، اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور، اعلام خواهد کرد تا فرآیند انتخابات از هفتم خرداد وارد مرحله تبلیغات نامزدها شود.

شخصیت‌های و چهره‌های مختلفی در 5 روز اخیر به وزارت کشور مراجعه و ثبت‌نام کردند و در حالی که انتظار می‌رفت، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس یکی از این افراد باشد، وی عقب نشست و در این‌ میان برخی دیگر از نمایندگان مجلس یازدهم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، داوطلبی خود را برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام کردند.

اسامی این نمایندگان و مهمترین اظهارات آنها بعد از ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان، سیاستمدار اصلاح‌طلب و نماینده‌ مردم تبریز، آذرشهر و اسکو است. وی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بودند. پزشکیان در دوره‌های هشتم و نهم و دهم و یازدهم نماینده همین حوزه انتخابیه بود. این سیاستمدار اصلاح‌طلب وزیر بهداشت دولت اصلاحات هم بوده است.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، به شرح زیر است:

*آمده‌ایم و با انبوه مشکلاتی که در کشور وجود دارد خودمان را درگیر کنیم/ بدون دانش، علم و آگاهی هر تصمیمی در این مملکت بگیریم منجر به چیزی خواهد شد که الان با آن مواجهیم/ باید بدانیم در این مسیر بدون مشارکت و تعامل با مردم امکان برون‌رفت از مشکلات وجود ندارد باید باور کنیم که کشور را همه کسانی که ایرانی هستند می‌توانند اداره کنند/ فقط اتکا به مردم می‌تواند مشکلات را حل کند و برای این کار چاره‌ای نداریم جز اینکه روند تفرقه و اختلافات موجود در کشور، تنش داخلی و تنش با همسایگان را از بین ببریم/ نمی‌شود با دعوا و تنش به فکر توسعه و آینده کشور بود/ هیچ کشوری در دنیا نتوانست با تنش به جایی برسد/ با جنگ، درگیری، اختلاف، حذف کردن، پنهان کردن امکان اینکه به جایی برسیم وجود ندارد/ باید درد مردم را بفهمیم و نیازهای آنان را بدانیم و خود را خدمتگزار مردم بدانیم./ با تمام وجود باید بین مردم عشق ورزیدن دردهای آن را پیگیری کنیم و وقتی مشکل دارند به جای اینکه آنها را بگیریم بزنیم و به زندان کنیم باید آنان را درک کنیم/ من یک بار نایب رئیس بودم و بانک‌ها موسسات ما پول مردم را گرفته بودند و به جای حل مشکلات در خیابان آنها را می‌زدند ما می‌توانیم این را برعکس کنیم/ اگر اف‌ای‌تی‌اف داخلی را اصلاح کنیم دیگر رانت‌خواران نمی‌تواند حضور پیدا کنند و پول‌ها گم نمی‌شود و امکان ندارد گاهی ۷۰ هزار میلیارد تومان پول معلوم نیست به کجا رفته باشد/ پول‌ها را بردند و خوردند و ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است ۱۰ هزار میلیارد ۸۰۰۰ میلیارد و ۷ هزار میلیارد تومان پول غیب می‌شود و افتخار می‌کنیم که خوردند/ اگر بتوانیم یارانه‌هایی که حدود ۲ میلیارد تومان است به افرادی که راحت‌طلب در خانه‌های میلیاردی زندگی می‌کنند پرداخت نکنیم و به کسانی که نان شب ندارند بدهیم که مردم ما در زندگی روزمره مجبور نشوند دست به کارهایی بزنند که حتی آوردن اسم آن هم درست نیست است/ باید زنانی که در جامعه ۵۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند را باور کنیم/ دست به دست هم خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد مشکلات مردم را رفع کنیم و با اتکا به جوانان و حضور همه قومیت‌ها و جمعیت‌ها و براساس عدالت و انصاف کشور را اداره کنیم/ با قدرت در صحنه خواهیم بود مگر اینکه از اصلاحات به معنای واقعی یعنی وحدت و انسجام کسی اقبال بیشتری در نظرسنجی ملی داشته باشد، کنار خواهم رفت.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

قاضی‌زاده هاشمی ، پزشک و سیاستمدار اصولگرای ایرانی و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مشهد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است. وی پیشتر در دوره‌های هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعالیت می‌کرد و در دوره نهم و دهم، دبیر عضو هیئت رئیسه مجلس بود. او از زمان تشکیل جبهه پایداری، به عضویت این حزب درآمد.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، به شرح زیر است:

*خانواده مهمترین پشتیبان رشد و پیشرفت کشور است/ ما همه تلاش‌هایمان برای نسل آینده است/ زنان و دختران پایه‌های اصلی رشد اجتماعی هستند/ اسم دولت من دولت سلام است، چون سلام به دولت جدید و سلام به نسل نو است و با نسل نو می‌خواهیم ایران جدید خلق کنیم/ اسمش را سلام گذاشته‌ایم تاکنون چون دولت‌های ما به سلامی که مردم داده‌اند علیک السلام درست نگفته‌اند/ آمدیم به سلام مردم پاسخ دهیم و سلام به تمام انقلاب‌ها و همه جریان‌های سیاسی است/ ما نیاز به دگردیسی داریم و نیاز داریم در اداره کشور و مدل حکمرانی تغیییر داشته باشیم.

سیدشمس‌الدین حسینی

حسینی، دارنده مدرک دکترای اقتصاد در بخش عمومی و بین‌الملل از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد است. وی یکی از دولت‌مردان دولت محمود احمدی‌نژاد است و وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت نهم و دولت دهم در جمهوری اسلامی ایران بوده است. وی نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از استان مازندران، حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد است و هم اکنون ریاست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس را بر عهده دارد.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، به شرح زیر است:

*آمده‌ام تا یک اقتصاددان در عرصه اجرایی کشور حضور پیدا کند/ من آمده‌ام به عنوان یک سرباز در جهت حل مشکلات وارد عمل شوم/ طی ده سال گذشته ما هیچ رشد اقتصادی را شاهد نبودیم/ یکی از برنامه‌های من توجه به بخش کشاورزی است و قریب یکصد کتاب دارم و در وزارتخانه‌های مختلفی کار کردم/ یک برنامه در دستور کار ما قرار دارد و آن این است که مردم باید در فروش نفت سهام دار باشند/ اگر نظام تامین مالی ما حل شود قفل تورم در کشور حل می‌شود/ مهمترین مشکلی که امروز در سیاست ارزی ما وجود دارد چندگانگی نرخ ارز و فساد ارزی است که من حتما بساط اقتصاد ارزی را برمی‌چینم/ من بورس را نجات می‌دهم.

علیرضا زاکانی

زاکانی، سیاستمدار اصولگرا و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از ۱ مرداد ۱۳۹۹ است. او نماینده پیشین مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از تهران و همچنین نماینده مردم شهر قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، به شرح زیر است:

*انتظار از دولت آینده برای سامان دادن و کارآمد ساختن حکومت در ارائه خدمت به مردم و تسریع پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب اسلامی بالا است/ عدالت، استقلال، آزادی، پیشرفت در سایه معنویت و عقلانیت باید به معنای حقیقی کلمه محقق شود/ تصمیم اینجانب تا دیروز نیامدن بود و همه تلاش خود را معطوف به تبیین شرایط سخت کشور و انسجام جبهه انقلاب نمودم، اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است/ تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی به صحنه آمده‌اند/ در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم/ جبهه انقلاب به سطحی از بلوغ و عقلانیت و هوشمندی رسیده است که هیچ نگرانی بابت تصمیم‌گیری جمعی در رسیدن به نامزد واحد نخواهیم داشت/ باید از همه فرصت‌های جهانی و منطقه‌ای برای پیشبرد مصالح انقلاب و منفعت ملت بهره برد.

فریدون عباسی دوانی

عباسی دوانی، سیاستمدار اصولگرا، دانشمند هسته‌ای و پاسدار بازنشسته است که هم‌اکنون به‌عنوان نماینده حوزه انتخابیه کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم فعالیت می‌کند و ریاست کمیسیون انرژی مجلس را برعهده دارد. وی در دولت دهم، رئیس سازمان انرژی اتمی بود.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، به شرح زیر است:

*به طور مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم/ اصلاح طلب یا اصولگرا، اینها دیگر تمام شده است/ مگر قرار است آقای رییسی بیاید؟ ‌که من کنار بکشم/چه ضرورتی دارد کنار بکشم؟ کنار کشیدن کلمه غلطی است/دولتی که مبلغ آن هستم، نخبگانی نام دارد و شعار ما "بازگشت به مردم با صداقت" است/برای این که بتوانیم در مناسبات جهانی دخالت کنیم و تاثیرگذار باشیم، باید از انسجام داخلی برخوردار باشیم/ باید آزادی را از انحصار خارج کنیم، رهبری و ولایت را هم از انحصار خارج کنیم. جناح‌های درگیر جامعه ما این دو موهبت الهی یعنی رهبری و آزادی را در انحصار خود گرفته‌اند/صلاحیت من رد نخواهد شد، شاید احراز صلاحیت برای پست ریاست جمهوری نشود/هر دولتی سر کاربیاید باید با 28 شرطی که گذاشته شده برجام را اجرا کند.

محمدرضا صباغیان بافقی

صباغیان بافقی نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور (مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم)، در مجلس یازدهم است. وی در دوره دهم مجلس نیز نماینده همین حوزه انتخابیه بود. صباغیان پیش از نمانیدگی معلم بود و اکنون به عنوان نماینده فرهنگی و مستقل شناخته می‌شود.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، به شرح زیر است:

*هدف من از حضور در عرصه انتخابات و ثبت‌نام تغییر رویکرد در مدیریت اجرایی کشور است/ هدف اصلی انقلاب اجرای عدالت بود اما کماکان جالی خودش باقی مانده است/ مشکل اصلی بی‌توجهی به قانون و مقررات و دور زدن قانون و پارتی‌بازی است/ مردم ما امروز مسئول قانونمدار می‌خواهند/برنامه دیگر من شفاف‌سازی است و مردم تشنه شفافیت بویژه در بعد مالی هستند/ بنده حقوق دریافتی خودم را به مردم اعلام کرده‌ام و هزینه انتخاباتی را هم همینطور و سعی کرده‌ام از کسی کمک نگیرم/ برای مبارزه با فساد درنگ نخواهم کرد.

***

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود. طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار