گزارش پانا از مهمترین چهره‌های داوطلب ریاست‌جمهوری در روز اول ثبت‌نام؛

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری 1400؛ روز اول

تهران (پانا) - ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از صبح امروز سه‌شنبه، 21 اردیبهشت در وزارت کشور آغاز شده است و تا ساعت 18 روز شنبه 25 اردیبهشت ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری 1400؛ روز اول

با دستور رسمی وزیر کشور از صبح امروز ثبت‌نام از داوطلبان در وزارت کشور آغاز شده است و همه داوطلبان می‌توانند با حضور در محل وزارت کشور، برای حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند. داوطلبان از امروز به مدت 5 روز (تا ۲۵ اردیبهشت) فرصت دارند با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند. زمان ثبت‌نام هر روز از ساعت ۸ آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. ثبت‌نام داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری هر روز به مدت 10 ساعت در محل وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، انجام می‌پذیرد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی؛
- ایرانی الاصل؛
- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛
- مدیر و مدبر؛
- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی؛
- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن
- اصل کارت ملی و تصویر آن
- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید

گزارش زیر مربوط به ثبت‌نام شخصیت‌ها و چهره‌های شناخته شده کشور در روز سه‌شنبه، 21 اردیبهشت (روز اول ثبت‌نام) است.

ورود پرشعار محمدزارع فومنی به عرصه انتخابات

محمدزارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات از شخصیت‌هایی بود که امروز در وزارت کشور حاضر شد و برای حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه لازم را دارم و اگر شورای نگهبان من را تایید کند، برنامه خود را ارائه خواهم کرد. ۵۰ درصد کابینه من را زنان و ۵۰ درصد را هم جوانان و آقایان تشکیل خواهند داد.

فومنی با بیان اینکه معاون اول من یک خانم خواهد بود، افزود: طبق برنامه من، به هر ایرانی ماهیانه ۳ میلیون تومان پرداخت خواهم کرد. دلار باید به همان ۳ و نیم برگردد. بنزین هم باید به قیمت سابق برگردد. ما حکومت مردمی می‌خواهیم نه دولت نظامی. فرزندان برخی اختلاس می‌کنند، دروغ می‌گویند و بعد می‌گویند مرگ بر آمریکا. در همین حال جوانان این کشور پول دانشگاه را ندارند. کاخ‌ها و ویلاهای آنچنانی درست کرده‌اند، من برای مبارزه با این‌ها آمده‌ام. من تمام مدیران را در این وزارت‌خانه‌ها و معاونت‌ها بازنشسته خواهم کرد و به جوانان تحویل خواهم داد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات ادامه داد: چرا هیات مدیره‌های بانک‌ها باید ۱۰۰ میلیون حقوق بگیرند ولی خبرنگار باید ۱میلیون و ۶۰۰ بگیرد. درآمد ماهیانه من بین ۵ تا ۶ میلیون تومان است. مستأجرم، ۲۸ سال کار روزنامه‌نگاری کرده‌ام و یک ماشین پرشیا دارم. البته به من تهمت زدند، من به هیچ وجه در کار ساخت و ساز و واردات خودرو نبوده‌ام.

فومنی گفت: دولت من دولت عشق، مهربانی و نشاط است. من به عنوان اصلاح‌طلب وارد شده‌ام و تا لحظه مرگ‌مم اصلاح‌طلب از دنیا خواهم رفت. رنگ انتخاباتی من سفید است و کابینه خود را هم تا هفته آینده معرفی خواهم کرد.

حسین دهقان آمد

حسین دهقان، مشاور فرمانده کل قوا و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت یازدهم، از داوطلبانی بود که بعدازظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

حسین دهقان با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: همانطور که گفته بودم بدون انتظار برای حضور و عدم حضور کسی در روز اول برای ثبت‌نام به صحنه آمدم چون معتقدم که باید کار را زودتر شروع کرد و نباید مردم را تا آخرین لحظه در تعلیق قرار داد.

وی افزود: عرصه اداره کشور عرصه حضور سلبریتی سیاسی نیست، مردم ما شایسته زندگی بهتر از این هستند و باید با مردم روراست بود و نیاز امروز ما وجود شفافیت است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای حل مشکلات جامعه پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام و در دولت من ایران با همه مردم آن فارغ از زبان، مذهب و جنسیت مطرح می‌شوند. دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است و در آن، آنها همه باهم برابرند فارغ از تفاوت‌هایی که باهم دارند.

ورود سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء به صحنه

سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نیز امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، کاندیداتوری خود در سیزدهمن دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به طور رسمی اعلام و ثبت‌نام کرد.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا بعد از نام‌نویسی در جمع خبرنگاران با شعار برقراری عدالت و با تاکید براینکه در پی تحول همه جانبه هستم گفت: با مشارکت جوانان سعی می‌کنیم این تحول را رقم بزنیم هرچند از تجربه هم استفاده می‌کنیم. در همه عرصه‌های نظام نیاز به اصلاحات با تکیه بر اصول داریم؛ رمز موفقیت ما مردم است و به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان پشتوانه دولت سیزدهم نیاز داریم و خود مردم در صحنه باشند و از برنامه تحولی حمایت کنند. مستقل در این دوره از انتخابات شرکت کردم و مورد حمایت هیچ یک از گروه‌ها قرار نگرفتم و نمی‌خواهم بگیرم چون بیشترین ضربه‌ها را کشور از فضای دو قطبی جامعه خورده است و مبنای ما شایسته سالاری است.

اعلام آمادگی آقای دیپلمات سابق

دیپلمات پیشین ایران در لندن و نیویورک هم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. سیدوحید کریمی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه ریاست‌جمهوری خود را بر چهار اصل مسکن، بهداشت، آموزش و حمل و نقل استوار کرده‌ام، تاکید کرد: مردم ما خسته هستند و باید دولت عملی و با خرد جمعی و نزدیک به اجماع داشته باشیم. هیچ کس نباید احساس کند که در دولت من مشارکت داده نشده است.

وهاب عزیزی، کاندیدای جریان سوم

وهاب عزیزی، دبیرکل جهادگران ایران اسلامی است هم امروز با حضور در وزارت کشور برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی گفت: شعار من «جهاد برای حل مشکلات مردم، جهاد برای قطع زنجیره فساد، ویژه‌خواری و رانت» است. در این دوره از انتخابات مطالبه اصلی مردم سپردن مدیریت اجرایی کشور به دست چهره‌های جدید و غیرتکراری است. مردم خواستار روی کار آمدن مدیران تازه نفس و غیرتکرای هستند. من به عنوان یک ایرانی مسلمان ابتدا خودم و اعضای شورای نگهبان را توصیه به تقوای الهی و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب می‌کنم و بعد به شورای نگهبان توصیه می‌کنم به خواست مردم توجه کند، صدای مردم را از زبان مردم و بدون واسطه بشنود. اصرار داریم برای تشکیل دولت جوان جهادی، نامزد جریان سوم تائید صلاحیت شود.

ثبت‌نام اولین نظامی و وزیر دولت محمود احمدی‌نژاد

محمدحسن نامی، معاون سابق ستاد مشترک ارتش و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. وی همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت محمود احمدی‌نژاد بوده است.

محمدحسن نامی در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانید بنده متعلق به جامعه ارتش جمهوری اسلامی ایران هستم و علاوه بر این مسئله احساس می‌کنم، از پایگاه مردمی زیادی برخوردار هستم. در این سن زیاد خدمت‌مان که نزدیک به چهل سال می‌شود همیشه دوستدار مردم و خدمتگزار مردم بودیم. تلاشم بر این است از این برند استفاده کنیم و بتوانیم مشارکت مردمی را افزایش دهیم.

ثبت‌نام ۵۷ داوطلب در روز اول

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان روز اول ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد که امروز تعداد ۵۷ نفر از داوطلبان به وزارت کشور مراجعه و ثبت‌نام کردند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار