گزارش پانا از چهره‌های مهم داوطلب ریاست‌جمهوری؛

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری 1400؛ روز سوم

تهران (پانا) - ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از صبح روز سه‌شنبه، 21 اردیبهشت در وزارت کشور آغاز شده است و امروز پنجشنبه 23 اردیبهشت سومین روز خود را سپری خواهد کرد. محمود احمدی‌نژاد، حسین دهقان، سعید محمد، رستم قاسمی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی مهمترین چهره‌های دور روز اول بودند که ثبت‌نام کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری 1400؛ روز سوم

با دستور رسمی وزیر کشور از صبح روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت، ثبت‌نام از داوطلبان آغاز شده است و همه داوطلبان می‌توانند با حضور در محل وزارت کشور، برای حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند. داوطلبان تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند. زمان ثبت‌نام هر روز از ساعت ۸ آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. ثبت‌نام داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری هر روز به مدت 10 ساعت در محل وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، انجام می‌پذیرد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

*از رجال مذهبی، سیاسی/ ایرانی الاصل/ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران/مدیر و مدبر/ دارای حسن سابقه و امانت و تقوی/ مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

*اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن/ اصل کارت ملی و تصویر آن/ دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

( سه‌شنبه 21 اردیبهشت ) در اولین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ؛ تعداد ۵۷ نفر از داوطلبان به وزارت کشور مراجعه و ثبت‌نام کردند که در میان آن‌ها چهره‌های شناخته‌شده‌ای هم حضور داشتند که اسامی آن‌ها عبارت است از:

حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت یازدهم

سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا

محمدزارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات

وهاب عزیزی، دبیرکل جبهه جهادگران اسلامی

محمدحسین نامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت محمود احمدی‌نژاد

( چهارشنبه 22 اردیبهشت ) در روز دوم ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری هم 73 نفر به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه و نام‌نویسی کردند. اسامی داوطلبان شناخته‌شده روز دوم نیز به شرح زیر است:

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم

رستم قاسمی، وزیر نفت در دولت محمود احمدی‌نژاد

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی

در روز دوم البته شخصیت‌های چون قدرتعلی حشمتیان دبیرکل حزب مستقلین، قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا، محمد عباسی وزیر سابق در دولت محمود احمدی‌نژاد، محمدشریف ملک‌زاده، معاون احمدی‌نژاد و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت دهم و حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس نیز جهت حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

***

گزارش زیر مربوط به ثبت‌نام شخصیت‌ها و چهره‌های شناخته‌شده کشور در روز پنجشنبه، 23 اردیبهشت (روز سوم ثبت‌نام) است.

محسن مهرعلیزاده در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

محسن مهرعلیزاده امروز در روز سوم ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای داوطلبی در انتخابات دوره سیزدهم ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

مهرعلیزاده، سیاستمدار اصلاح‌طلب، رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش است. وی در دولت اول اصلاحات، استاندار خراسان و در دولت دوم معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی بود. وی همچنین در دولت حسن روحانی به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شد.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران به شرح زیر است:

*با هماهنگی جبهه اصلاحات ثبت‌نام کردم/اگر بتوانیم مسائل اقتصادی را در کشور حل کنیم اوضاع بهتر خواهد شد/ اقتصاد اولویت امروز کشور است/ اگر اقتصاد را مد نظر قرار بدهیم و مردم از این تنگدستی، فقر، بیکاری و مشکلات مربوط به آن آزاد شوند و پیرو آن نشاط و شادابی هم به جامعه باز می‌گردد/سوال من از رقیب انتخاباتی یا هرشخص دیگری این است که آیا برنامه مشخصی برای رفع تنگدستی‌ها، فقر و بهبود اوضاع اقتصادی کشور که اولویت یک است؛ دارند یا نه؟ سوال بعدی این است که آیا توان اجرایی و تجربه اجرای برنامه تهیه شده خود را دارند؛ آیا سابقه عملگرایانه دارند؟/ کشمکش‌های داخلی و مسائل گروهی و جناحی باعث شده است که نیروها یا هرز می‌روند یا به تقابل و مخالفت باهم بپردازند/در جبهه اصلاحات ایران مکانیسمی طراحی شده است و قطعا در روزهای پایانی انتخابات بین افراد در جناح اصلاحات نظرسنجی صورت خواهد گرفت و هرکس در آن پیش باشد؛ دیگران به نفع وی کنار خواهند رفت

سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی داوطلب ریاست‌جمهوری شد

رامین مهمان‌پرست، ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت داوطلبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جهوری نام‌نویسی کرد. رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان، قزاقستان و تایلند نیز بوده‌ است.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران به شرح زیر است:

*با افرادی که علاقمند به پیشرفت کشور بوده و اولویت همگی منافع ملی است، برنامه خود را دنبال خواهم کرد/ از دلایل حضور گسترده اعضای دولت نهم و دهم در روزهای ثبت‌نام انتخابات بی‌اطلاعم/ برنامه مستقلی دارم/ از همه نیروهایی که واقعا به دنبال رویکرد ملی هستند و دلسوز کشور هستند از هر جریان سیاسی استفاده خواهم کرد/در روزهای اخیر شاهد موج سنگینی از تخریب، دروغ و تهمت نسبت به عنوان بنزین ۲۰هزار تومانی بودیم. چرا این تخریب صورت می‌گیرد؟ چه جریانی پشت داستان است؟ منافع چه کسانی به خطر افتاده است که حاضر می‌شوند مطالبی را به دروغ مطرح کنند؟ این را مردم باید قضاوت کنند. اصولاً طرحی که برای دولت وحدت ملی به عنوان یک جریان جدید، فراجناحی و ملی آماده کرده‌ایم که هدف اصلی آن تامین منافع مردم، رسیدگی به قشر ضعیف و متوسط است برای اینکه درآمد مردم و معیشت به بیشتر و بهتری داشته باشند که در سختی و مشکلات گرفتار شده‌اند/طرح بنزین ۲۰۰۰ تومانی را که سعی می‌کنند از آن به عنوان یک تخریب استفاده کند معلوم است منافع عده‌ای را به خطر انداخته است/ خیلی از انحصارها و امتیازها و مجوزهای طلایی وجود دارد و خیلی‌ها منافعشان در این است که در برخی از موضوعات مهم و حیاتی که برای مردم منفی است منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح دهند

علی مطهری داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

علی مطهری ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت داوطلبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جهوری نام‌نویسی کرد. علی مطهری فرزند شهید مرتضی مطهری و برادر همسر علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس است. علی مطهری نماینده تهران در ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی بود.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران به شرح زیر است:

*میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات پیام بسیار مهمی برای دنیا دارد/ مشارکت در رفع سریعتر تحریم‌ها و احیای برجام قطعاً موثر خواهد بود/مردم فکر نکنند شرکت کردن یا نکردن آنان در انتخابات فرقی به حال آنان ایجاد نمی‌کند/به طور مستقل وارد رقابت‌های انتخاباتی شده‌ام/ کسی که رای بهتری دارد دیگران باید به او کمک کنند تا پیروز شود/اگر رد صلاحیت شوم تابع قانون هستم/هیچ مرجع تقلیدی نمی تواند بگوید دوچرخه سواری بانوان ممنوع است/حجاب و پوشش اسلامی هم اجباری نیست و مردم از روی انتخاب و با اعتقاد رعایت می‌کنند/اینکه گروهی روی کار می‌آید و همه گروه های مقابل را بیرون می ریزد بیشتر در کشور ما رایج بوده است اما من چنین عمل نمی‌کنم/معتقد به دولت ائتلافی هستم/ هیچ تعصب گروهی ندارم

ثبت‌نام محمود صادقی برای داوطلبی در انتخابات ریاست‌جمهوری

محمود صادقی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، برای داوطلبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. محمود صادقی سیاستمدار اصلاح‌طلب، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، حقوق‌دان، مدرس دانشگاه ایرانی و نماینده سابق تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، که هم‌اکنون به‌عنوان دانشیار رشته حقوق در دانشگاه تربیت مدرس و نیز عضو کانون وکلای دادگستری ایران، فعالیت می‌کند.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران به شرح زیر است:

*می‌خواهم صدای مردم باشم. صدای بی‌صداها، به حاشیه رانده شده‌ها، صدای همه اقشار مردم از هر مذهب و طیف و نژادی/امروزه رنج مردم بیش از همه رنج‌ها این است که بسیاری از مسئولان خود را در مقابل مردم پاسخگو نمی‌دانند/من نور شفافیت را به اجزای حاکمیت خواهم تاباند/ شفافیت را از خود و دولت شروع خواهم کرد/اگر مردم بدانند که منابع سرشار کشور کجا هزینه می‌شود اعتماد مردم جلب می‌شود/اقشار و اصناف مختلف را در مدیریت کشور دخالت خواهیم داد/من به عنوان جزیی از جبهه اصلاحات و با آن سازوکار وارد انتخابات شده‌ام/امیدوارم که تایید صلاحیت شوم و اگر نشدم مراحل قانونی را برای اعتراض طی می‌کنم/ انتخابات را تحریم نمی‌کنیم و تا زمانی که انتخابات وجود دارد و در صندوق‌های رای باز است، این فرصت را غنیمت می‌شماریم/ اگر از بین مجموعه جبهه اصلاحات فرد شایسته دیگری بود از وی حمایت می‌کنیم و با خرد جمعی پیش می‌رویم

محمدرضا صباغیان داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

محمدرضا صباغیان با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای داوطلبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. صباغیان پیش از نمانیدگی معلم بود و اکنون به عنوان نماینده فرهنگی و مستقل شناخته می‌شود.

مهمترین اظهارات این کاندیدای انتخابات بعد از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران به شرح زیر است:

*هدف من از حضور در عرصه انتخابات و ثبت‌نام تغییر رویکرد در مدیریت اجرایی کشور است/ هدف اصلی انقلاب اجرای عدالت بود اما کماکان جالی خودش باقی مانده است/ مشکل اصلی بی‌توجهی به قانون و مقررات و دور زدن قانون و پارتی‌بازی است/ مردم ما امروز مسئول قانونمدار می‌خواهند/برنامه دیگر من شفاف سازی است و مردم تشنه شفافیت بویژه در بعد مالی هستند/ بنده حقوق دریافتی خودم را به مردم اعلام کرده‌ام و هزینه انتخاباتی را هم همینطور و سعی کرده‌ام از کسی کمک نگیرم/ برای مبارزه با فساد درنگ نخواهم کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود. طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار