اجرای مسابقات مشکات ویژه همکاران فرهنگی اداره استثنایی شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران از اجرای مسابقات قرآن، عترت و نماز همکاران فرهنگی در بستر فضای مجازی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مسابقات مشکات ویژه همکاران فرهنگی اداره استثنایی شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عبدالرضا دژن گفت: مطابق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسابقات قرآن، عترت و نماز نیز همانند سایر فعالیت‌های آموزش و پرورش با جدیت و به صورت مجازی در ماه مبارک رمضان ویژه همکاران فرهنگی استان برگزار شد.

او گفت: باید به قرآن بعنوان اساسنامه زندگی سعادتمندانه و یک قانون محکم زندگی نگاه کنیم، چرا که قرآن معلم اخلاق است و هر معلم اخلاق جز راهنمایی به صراط مستقیم، چیز دیگری به انسان‌ها یاد نمی‌دهد پس قرآن بنا به فرمایش پیامبر (ص) درمان همه دردهاست و گفتند برای قرآن خیلی کار می‌توانیم انجام بدهیم، ما برای آموزش قرآن و حفظ قرآن و قرائت و تفسیر قرآن و ... باید وقت و زمان بگذاریم.

دژن بیان کرد: آموزش و پرورش ذاتا کارش تربیت انسان‌هاو بخصوص تربیت دینی است و همواره در این راستا تلاش می‌کند که با هم‌افزایی دستگاه‌ها و جامعه و با همراهی خانواده‌ها این مسئولیت را به خوبی انجام دهیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران افزود: در این مرحله از مسابقات فرهنگیان راه یافته در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ویژه، احکام، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه در فضای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان ماه سال جاری به رقابت پرداختند، اجرای برنامه های مختلف در شرایط فعلی ویژگی‌های خاصی را می‌طلبد، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز را گامی مهم در جهت تقویت روحیه حقیقت جویی، ایمان و مبانی اعتقادی و شناسایی نخبگان این حوزه عنوان کرد.

او تصریح کرد: مسابقات برای همکاران فرهنگی استان، در طول ماه مبارک رمضان به شکل مجازی و غیر حضوری و با استفاده از شبکه شاد برگزار شد.

در ادامه پروین شقاقی کارشناس فرهنگی اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران نیز گفت: در این دوره از مسابقات 98 همکار در مرحله مدرسه‌ای شرکت کردند که 49 نفر برای شرکت در مرحله استانی پذیرفته شدند که از این تعداد 22 نفر همکار آقا و 27 نفر همکار خانم بودند در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ویژه، احکام، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به صورت ارسال فیلم، مقاله و آزمون آنلاین به رقابت پرداختند که 10 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار