همزمان با نزدیک شدن به ایام برگزاری حضوری امتحانات پایه های نهم و دوازدهم؛

مدیرکل آموزش و پرورش البرز پای صحبت ها و دغدغه های نمایندگان دانش آموزان و اولیا نشست

کر ج (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش البرز پای صحبت ها و دغدغه های نمایندگان دانش آموزان و اولیا در خصوص برگزاری حضوری امتحانات پایه های نهم و دوازدهم نشست.

کد مطلب: ۱۱۸۴۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش البرز پای صحبت ها و دغدغه های نمایندگان دانش آموزان و اولیا نشست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، در نشستی با حضور سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز و جمعی از نمایندگان دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم، اولیا دانش آموزان، مدیران و معلمان در خصوص آمادگی و تمهیدات اتخاذ شده از سوی آموزش و پرورش استان برای برگزاری مناسب امتحانات حضوری این دو پایه بحث و بررسی شد.

در این دیدار نمایندگان دانش آموزان و اولیا ضمن تشکر از برگزاری چنین جلسه ای به صورت صریح و شفاف دغدغه ها، انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در این جلسه با بیان اینکه اگر قرار باشد در آموزش و پرورش و در کشور صدای دانش‌آموزان که همه امید ما هستند شنیده نشود این امر پذیرفته شده نیست گفت: ما به عنوان ضلع چهارم مأمور به شنیدن صدای شرکای آموزش و پرورش هستیم. همه عشق و علاقه و هویت ما دانش‌آموزان هستند. شنیدن اعتراض مدنی دانش آموزان حداقل وظیفه ماست. در داستان کرونا معلمها پیشقراول آموزش مجازی بوده و از مسئولان جلوتر بودند. از دانش‌آموزان به عنوان یکی از مهمترین شرکای آموزش و پرورش خواهان اعتماد به تصمیمات مسئولان ذیربط هستم.

وی افزود: بنا بر گفته وزارت بهداشت در کنکور ۹۹ بالاترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند مربوط به حوزه‌های سنجش آموزش و پرورش بوده است.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر جایگاه آزمون‌های هماهنگ برای پایه نهم در تعیین رشته و همچنین اثرگذاری معدل امتحانات نهایی پایه دوازدهم در پذیرش کنکور اضافه کرد: همه دغدغه‌های اولیا، دانش‌آموزان و معلمان به عنوان شرکای اصلی آموزش و پرورش در آزمون های حضوری تا حد امکان لحاظ شده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

قاسمی با اشاره به احصاء کد ملی دانش‌آموزان درگیر با کرونا گفت: آزمون دانش‌آموزان مبتلا و دارندگان بیماری‌های زمینه‌ای ایزوله و مجزا صورت خواهد گرفت.
وی ضمن پاسخگویی به تک تک سوالات و دغدغه های حاضرین بیان کرد: مطالبات شما را داخل استان و همچنین از مسیر وزارت پیگیری خواهم کرد. از اولیای محترم خواهشمندیم در روزهای باقیمانده تا شروع امتحانات دانش‌آموزان با بیماری زمینه‌ای را به مدارس اطلاع دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم با توجه به آموزش های ارائه شده در فضای مجازی برگزار می شود و تناسبی بین این دو خواهد بود به همین دلیل بخشی از کتاب های درسی برای امتحانات پایانی حذف شده است.

وی یادآور شد: برای این امتحانات، حوزه های امتحانی پایه دوازدهم را از ۹۰ حوزه به ۱۸۰ حوزه و شیفت های امتحانی را دو به سه شیفت افزایش دادیم تا ضمن کاهش تراکم دانش آموزان در حوزه ها با رعایت سایر دستورالعمل های بهداشتی مثل فاصله گذاری و تهویه مناسب هوا دغدغه و نگرانی های موجود را به حداقل برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار