نشست نمایندگان مجلس دانش‌آموزی آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج برگزار شد

کرج ( پانا)- نشست نمایندگان مجلس دانش‌آموزی با حضور مراد مالمیر مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج ، مظفر عنایتی معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه و فاطمه لباف نائب رئیس مجلس کشور به عنوان مهمان ویژه در اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست نمایندگان مجلس دانش‌آموزی آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج برگزار شد

در ابتدا مظفر عنایتی معاون پرورشی و تربیت بدنی از حضور دانش آموزان در این جلسه تشکر کرد و سپس با اشاره به فعالیت های نمایندگان مجلس دانش آموزی گفت: کمال تشکر و قدردانی را دارم از تمامی دانش آموزان عزیز برای زحماتی که در این دوره کشیده اند.

در ادامه نایب رئیس مجلس دانش آموزی کشور عنوان کرد: با تشکر از فرصتی که در اختیار گذاشته شده تا توسط نمایندگانی از خود دانش آموزان بتوانیم مشکلاتشان را حل کنیم. یکی از مسائل مهم این روز ها بازگشایی مدارس است که به دوشکل حضوری و غیر حضوری ترسیم شده است و امروز در رابطه با این مسئله صحبت خواهیم کرد. هر کدام از نواحی ما با پتانسیل و ظرفیتی که دارند با چالش های متفاوتی در خصوص بازگشایی مدارس روبرو خواهند بود و ما می‌خواهیم این چالش ها و مشکلات را قبل از بازگشایی مدارس تحلیل و بررسی کنیم. امیدوارم شنوای راهکارهای مناسبی از سوی دانش آموزان بخصوص دختران حاضر در جلسه باشم.

لباف در ادامه افزود: بیشترین صحبت در آموزش و پرورش این است که سلامت و امنیت دانش آموزان حفظ شود و قطعا در کنار این موضوع تعلیم و تربیت در کنار هم برای ما مهم و با ارزش است. باید از ظرفیتی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته مانند کانون ها در مسیر تحقق تربیت، بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه جلسه مدیر آموزش و پرورش پس از شنیدن نظرات و پیشنهادات نمایندگان مجلس دانش آموزی در خصوص رسیدگی به وضع دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند ، واکسینه شدن دانش آموزان ،ایجاد بخش مشاوره توسط مشاورین مدارس در شبکه شاد ، استفاده از برنامه های پیشرفته تر بجای اپلیکیشن شاد ، در اختیار قرار دادن کتاب های درسی و فرادرسی ،راه اندازی بخش آزمون دهی شبکه شاد و... گفت: درست است برخی دانش آموزان ترک تحصیل کرده‌اند اما آمار ، خیلی پایین تر از چیزی است که بخواهد نگرانی ایجاد کند ما برای اولین بار در ناحیه ۴ رتبه تک رقمی آزمون سراسری داشتیم و می توان گفت هیچ سالی به اندازه امسال آمار زیر ۳۰۰۰ نداشته‌ایم این نشان می دهد که دانش آموزان ما راه خود را پیدا کرده اند و ما بدون درجا زدن به اینجا رسیدیم.

مالمیر در ادامه با اشاره به اینکه امسال این ناحیه در همه زمینه ها موفق بوده‌ و مقام دوم کشور را کسب کرده، افزود: ما با درصد بسیار کمی از ناحیه یک کمتر هستیم که ناحیه یک هم عملکرد ضغیفی نسبت به گذشته از خود نشان داده است.

همچنین در ناحیه ۴ کرج ۱۴ پروژه با کمک خیرین استان راه اندازی کردیم که ۴ تا از این پروژه ها برای سال آینده افتتاح می شوند اینها یعنی جای امیدواری وجود دارد، درست است دست اندازهایی پیش پای مان است، ولی همه موانع را برمی داریم و با امید به راهمان ادامه خواهیم داد.

مالمیر اضافه کرد: از لحاظ معلمین استان، از بین ۱۴ معلم برتر در استان البرز ۵ معلم برای ناحیه ۴ کرج بودند یا می‌توان به مسابقات علمی_ قرآنی اشاره کرد که ما ۸ رتبه در این زمینه آورده ایم اینها برای یک منطقه محروم باعث افتخار است.

ناگفته نماند که ما با کمک گروه های جهادی مان و اعزام آنها به سیستان و بلوچستان حدود ۸_۷ میلیارد تومان به این استان کمک کردیم.

همچنین کلاسهای کنکور توسط مولفین کتاب ها و گروه های جهادی برای دانش آموزان برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ در پایان تاکید کرد: دو سال پیش با ورود ویروس کرونا برای خرید ماسک باید بسیار هزینه می کردیم، ولی ما در نمازخانه اداره و مدارس ۳۲۰۰۰ ماسک را در ۲۲ روز تولید و سپس توزیع کردیم.

ما دانش آموزان و مدیران خوبی داریم و باید امیدوار باشیم ،ناحیه ۴ جزو یازده منطقه پردانش آموز کشور است یعنی بالای ۱۲۰ هزار نفر دانش آموز دارد و یک ناحیه شلوغ و پرتراکمی هستیم.

اگر سرانه میانگین دانش آموزی کشور ۵/۵ باشد، استان البرز ۳/۵ است. فضای فیزیکی این منطقه کم است و تنها منطقه ای در کشور هستیم که ۸6 درصداز مدارس آن هنوز دو نوبته هستند.

امیدوارم با تلاش شما جوانان به افتخارات بیشتری در زمینه های گوناگون دست یابیم.

خبرنگار ؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار