گزارش پانا از چهره‌های مهم داوطلب ریاست‌جمهوری در روز دوم ثبت‌نام؛

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری 1400؛ روز دوم

محمود احمدی‌نژاد و تعدادی از وزرا و معاونان دولت نهم و دهم برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند/حسین دهقان و سعید محمد از مهمترین شخصیت‌هایی بودند که در روز اول، ثبت‌نام خود را نهایی کردند/نایب رئیس مجلس هم اسم نوشت

تهران (پانا) - ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از صبح روز گذشته، سه‌شنبه، 21 اردیبهشت در وزارت کشور آغاز شده است و تا ساعت 18 روز شنبه 25 اردیبهشت ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری 1400؛ روز دوم

با دستور رسمی وزیر کشور از صبح روز گذشته، ثبت‌نام از داوطلبان در وزارت کشور آغاز شده است و همه داوطلبان می‌توانند با حضور در محل وزارت کشور، برای حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام از صبح روز گذشته آغاز شده و داوطلبان به مدت 5 روز (تا ۲۵ اردیبهشت) فرصت دارند با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند.

زمان ثبت‌نام هر روز از ساعت ۸ آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. ثبت‌نام داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری هر روز به مدت 10 ساعت در محل وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، انجام می‌پذیرد.

روز گذشته و در اولین روز از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری ؛ تعداد ۵۷ نفر از داوطلبان به وزارت کشور مراجعه و ثبت‌نام کردند که در میان آن‌ها چهره‌های شناخته‌شده‌ای هم حضور داشتند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

حسین دهقا ن، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت یازدهم

سعید محمد ، فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا

محمدزارع فومنی ، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات

وهاب عزیزی ، دبیرکل جبهه جهادگران اسلامی

محمدحسین نامی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت محمود احمدی‌نژاد

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی؛
- ایرانی الاصل؛
- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛
- مدیر و مدبر؛
- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی؛
- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن
- اصل کارت ملی و تصویر آن
- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید

گزارش زیر مربوط به ثبت‌نام شخصیت‌ها و چهره‌های شناخته شده کشور در روز چهارشنبه، 22 اردیبهشت (روز دوم ثبت‌نام) است.

محمود احمدی‌نژاد با ادعا و پروتکل‌شکنی بازگشت

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم صبح امروز در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. محمود احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور جهت حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. علی اکبر جوانفکر، مشاور احمدی‌نژاد و احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز رئیس‌ دولت‌های نهم و دهم را همراهی کردند. جمعی از هواداران محمود احمدی‌نژاد نیز او را تا جلوی درب ستاد انتخابات وزارت کشور همراهی کردند.

وی پس از ثبت‌نام با اشاره به شناسنامه خود گفت: شناسنامه اصل اصل است و ملت ایران پیروز است.

رئیس دولت نهم و دهم مدعی شد که عده‌ای به فکر مهندسی انتخابات هستند و برخی را رد صلاحیت می‌کنند و می‌خواهند کسی که خود تایید کرده‌اند رای بیاورند که این خلاف مصالح مردم است. باید اجازه دهند همه اشخاص مدنظر مردم در معرض رای مردم قرار بگیرند.

این در حالی است که وی جمعیت زیادی را هم با خود به مقابل وزارت کشور آورده بود اما با دخالت نیروی انتظامی مستقر متفرق شدند. رئیس‌جمهوری پیشین برخلاف اعلام وزارت کشور مبنی بر همراهی داوطلب از سوی یک نفر به دلیل شرایط کرونایی با تعداد بالایی از همراهان وارد محل ثبت‌نام در وزارت کشور شد.

وزیر نفت دولت دهم کاندیدای ریاست‌جمهوری شد

رستم قاسمی امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در جمع کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام کرد. رستم قاسمی وزیر دولت محمود احمدی‌نژاد است که در دولت دهم از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ به‌عنوان وزیر نفت فعالیت می‌کرد.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حل مشکلات ازدواج جوانان، مسکن و کار و تقویت شاخص‌های فرهنگی کشور به ویژه تقویت فرهنگ کار و تلاش را عمده مسائل اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: راجع به حکمرانی در حوزه سیاسی باید بگویم این جانب در زمان مسئولیت هم به کشورهای مختلف سفر کرده بودم و با مقامات آن کشور مذاکرات اقتصادی داشتم و گام اول من تحکیم روابط به ویژه با کشورهای همسایه است. در گام دوم روابط با همه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسو جز رژیم صهیونیستی را مدنظر دارم.

یک وزیر دیگر احمدی‌نژاد هم در اندیشه پاستور

وزیر ورزش محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. محمد عباسی ۶۳ ساله نماینده ادوار مجلس، آخرین وزیر تعاون و نخستین وزیر ورزش و جوانان دارای مدرک دکتری مدیریت آموزش عالی و همچنین مدیریت استراتژیک است.

محمد عباسی هم پس از ثبت‌نام برای انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنده اعلام می‌کنم که می‌توانم در جبهه خدمتگزاری برای مردم آماده باشم، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب ارزش‌های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی‌های چندین سال اخیر همین است. اما باید پرسید آیا همه کسانی که در این کشور سر کار آمدند توانستند رضایت مردم را جلب کنند؟ این امر کاملا وابسته به کارآمدی کارنامه آنان است که در این زمینه خود مردم بهترین قضاوت را انجام می‌دهند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: برای من مهمترین مسائل جهت حضور در انتخابات این است که ضمن احترام به کسانی که در زمینه انتخابات وارد شده‌اند و به عنوان یک برادر کوچکتر به آنان می‌گویم نظام اجرایی جای تجربه و آزمون نیست و اینکه کسانی که تجربه‌ای نداشته‌اند در این زمینه وارد شوند به سود نیست هرچند که مردم در این روند تصمیم‌گیری می‌کنند. من نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان هستم و نگران از هم پاشیده شدن خانواده برای شرایط اقتصادی فعلی هستم و تمام تلاشم را برای بهبود این اوضاع انجام می‌دهم.

نایب رئیس مجلس با دولت سلام آمد

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس یازدهم نیز امروز با همراهی دخترش ضمن حضور در ستاد انتخابات، در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به همراهی دخترش برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: خانواده مهمترین پشتیبان رشد و پیشرفت کشور است. ما همه تلاش‌هایمان برای نسل آینده است. علاوه بر این زنان و دختران پایه‌های اصلی رشد اجتماعی هستند.

این داوطلب ریاست‌جموری اسم دولت خود را دولت سلام گذاشت و گفت: چون سلام به دولت جدید و سلام به نسل نو است و با نسل نو می‌خواهیم ایران جدید خلق کنیم. اسمش را سلام گذاشته‌ایم تاکنون چون دولت‌های ما به سلامی که مردم داده‌اند علیک السلام درست نگفته اند و آمدیم به سلام مردم پاسخ دهیم و سلام به تمام انقلاب‌ها و همه جریان‌های سیاسی است و ما ما نیاز به دگردیسی داریم و نیاز داریم در اداره کشور، مدل حکمرانی و انقلاب در مدل حکمرانی تغیییر داشته باشیم.

معاون سابق احمدی‌نژاد داوطلب ریاست‌جمهوری شد

محمدشریف ملک‌زاده، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی نیز به منظور کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کرد. محمدشریف ملک‌زاده، دارای مدرک دکترای مدیریت و استادیار دانشگاه، تا پایان دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

محمدشریف ملک‌زاده در جمع خبرنگاران درباره انگیزه خود برای حضور در عرصه انتخابات گفت: برنامه من پایان دادن به شعار است زیرا در طول این ۴۲ سال ما فقط شعار دادیم و عملگرایی زیادی نداشتیم. انشاءالله بتوانیم با حل مشکلات معیشتی و اقتصادی، مردم‌سالاری را جایگزین قبیله‌سالاری کنیم و نقطه امیدی را در دل مردم بیاوریم. امروز مشکلات معیشتی به خصوص اقشار کم درآمد جامعه را تهدید کرده و این یکی از مشکلات اساسی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

ملک‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا با نامزد خاصی ائتلاف می‌کنید یا خیر، گفت: به هیچ عنوان چنین کاری را انجام نمی‌دهم. من کار خودم را انجام می‌دهم و به صورت مستقل هم آمده‌ام.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا امسال همه کابینه آقای احمدی نژاد برای ثبت نام مراجعه کرده‌اند؟ گفت: این را باید از خودشان سوال کنید و به عنوان شخصیت مستقل آمده‌ام و به همه احترام می‌گذارم.

وی ادامه داد: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات عجیب و اساسی خواهد بود و منتظر یک اتفاق بزرگ در انتخابات باشید. من این را امروز عنوان کردم که شما بدانید یک موفقیت و یک چهره جدیدی در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد آمد و این را مطمئن باشید.

ثبت‌نام وزیر سابق محمود احمدی‌نژاد در انتخابات

صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت دهم هم از دیگر نامزدهایی بود که امروز با حضور در وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. خلیلیان که سابقه دو دوره ثبت‌نام و ردصلاحیت در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ را در کارنامه دارد، برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ با شعار «دولت نگاه نو و تحول اساسی» اعلام کاندیداتوری کرد.

ن ماینده سابق دامغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی هم با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام کرد. حسن سبحانی، دکترای علوم اقتصادی، استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران به ویژه اقتصاد اسلامی، دارایی و سیستم‌های پولی است. او همچنین نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دامغان بود.

حسن سبحانی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گسترش استقلال سیاسی با ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و اقتصاد اقتصادی ایجاد می‌شود، گفت: شرایط اقتصادی کشور آنقدر مفسده‌آور شده است که توسعه اقتصادی که امری اجتناب‌ناپذیر است در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین و حتی متوسط قرار گرفته است.

وی افزود: من با علم به این واقعیت و شرایط فعلی ضمن باور به قابلیت‌ها و توانایی‌های اصول قانون اساسی برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم. برخلاف بی‌عنایتی‌های گذشته برای سومین بار سرمایه یک عمر تلاش علمی و عملی خویش در دانشگاه و مجلس و دولت را پیشکش بهبود اقتصاد ملی و ارتقاء تکریم ملت می‌کنم.

سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ثبت‌نام کرد. وی پس از پایان ثبت نام تاکید کرد: در راستای اهداف و آرمان‌های نظام حرکت خواهیم کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: مهم نیست که بنده در دولت باشم یا نباشم مهم این است که هر کسی که در دولت حضور پیدا می‌کند مبارزه با فساد را در اولویت قرار دهد که شفافیت خود مانع مهمی بر سر راه فساد خواهد بود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه کتابی نوشته که برنامه‌های مهم دولت وی در آن آمده است گفت: باید در فرآیند کشورداری روند شایسته سالاری در اولویت قرار گیرد و این گونه نباشد که هر کس با رابطه به جای ضابطه در مصدر امور قرار گیرد.

دبیرکل حزب مستقلین هم اسم نوشت

قدرت‌علی حشمتیان نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی و دبیرکل حزب مستقلین است که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، برای داوطلبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. حشمتیان شعار خود را «آسایش دو گیتی؛ نه افراط نه تفریط» اعلام کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار