معاون سابق احمدی‌نژاد داوطلب ریاست‌جمهوری شد

تهران (پانا) - محمدشریف ملک‌زاده، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی به منظور کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون سابق احمدی‌نژاد داوطلب ریاست‌جمهوری شد

محمدشریف ملک‌زاده، دارای مدرک دکترای مدیریت و استادیار دانشگاه، تا پایان دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

محمدشریف ملک‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه دومین روز نام نویسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور در جمع خبرنگاران درباره انگیزه خود برای حضور در عرصه انتخابات گفت: برنامه من پایان دادن به شعار است زیرا در طول این ۴۲ سال ما فقط شعار دادیم و عملگرایی زیادی نداشتیم.

وی افزود: انشاءالله بتوانیم با حل مشکلات معیشتی و اقتصادی، مردم‌سالاری را جایگزین قبیله‌سالاری کنیم و نقطه امیدی را در دل مردم بیاوریم. امروز مشکلات معیشتی به خصوص اقشار کم درآمد جامعه را تهدید کرده و این یکی از مشکلات اساسی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

ملک‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا با نامزد خاصی ائتلاف می‌کنید یا خیر، گفت: به هیچ عنوان چنین کاری را انجام نمی‌دهم. من کار خودم را انجام می‌دهم و به صورت مستقل هم آمده‌ام.

وی درباره سابقه اجرایی خود عنوان کرد: من در گذشته به عنوان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده‌ام.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به این سوال که آیا تایید صلاحیت می‌شود یا خیر تصریح کرد: همه شرایطی را که شورای نگهبان اعلام کرده است استعلام‌ها و تاییدیه‌های آن از مراجع ذیصلاح و ذیربط آمده و هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص ندارم.

ملک‌زاده در پاسخ به این سوال که به نظر شما رقابت اصلی میان چه کسانی است، گفت: به اعتقاد من رقابت میان همه کسانی که به صحنه آمده‌اند، وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا امسال همه کابینه آقای احمدی نژاد برای ثبت نام مراجعه کرده‌اند؟ گفت: این را باید از خودشان سوال کنید و به عنوان شخصیت مستقل آمده‌ام و به همه احترام می‌گذارم.

ملک زاده درباره برنامه خود برای ایجاد نشاط اجتماعی گفت: تنها راه نشاط اجتماعی رسیدگی به معیشت مردم و حوزه اقتصادی است. ما در طول این سال‌ها می‌بینیم که وضعیت اقتصادی مردم نه تنها خوب نشده، بلکه بدتر هم شده است. کشوری می‌تواند از افسردگی خارج شود که وضعیت معیشتی مردم آن درست شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه ایرانگردی و جذب گردشگر بر رونق اقتصادی کشور تاثیرگذار است؟ اظهار کرد: شغل اصلی من گردشگری بوده و در زمان آقای احمدی‌نژاد معاون رئیس جمهوری در سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری بودم. با توجه به اینکه ما در ۳۱ استان کشور جاذبه‌های منحصر به فردی در حوزه ابنیه‌های تاریخی، میراث طبیعی و دیگر حوزه‌ها داریم، کم و کسری در این حوزه نداریم.

رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه مشکل ما در گردشگری مدیریت دانش است، گفت: در حوزه گردشگری از افرادی استفاده می‌شود که بخش خصوصی آنها را قبول ندارد در حالی که گردشگری می‌توانست با برنامه‌ریزی‌های صحیحی که انجام می‌گیرد فرصت طلایی برای معیشت و توسعه اقتصادی مردم باشد و مشکل اشتغال مردم را حل کند.

ملک‌زاده در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره نامزدی آقای احمدی‌نژاد چیست، گفت: این سوال را باید از خود ایشان بپرسید. من به صورت مستقل آمده‌ام. هر کسی که برای ثبت‌نام مراجعه می‌کند حتما صلاحیت‌هایی را در خود دیده است.

وی ادامه داد: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات عجیب و اساسی خواهد بود و منتظر یک اتفاق بزرگ در انتخابات باشید. من این را امروز عنوان کردم که شما بدانید یک موفقیت و یک چهره جدیدی در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد آمد و این را مطمئن باشید.

ملک‌زاده در پاسخ به این سوال که امروز تعداد زیادی از اعضای دولت آقای احمدی نژاد برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کرده‌اند آیا هماهنگی خاصی در این خصوص صورت گرفته است، گفت: من به عنوان عضوی از کابینه رییس جمهور سابق امروز برای ثبت‌نام به اینجا آمده‌ام هیچ هماهنگی با ایشان و با هیچ‌ شخصی دیگری انجام نداده‌ام.

ملک‌زاده درباره برنامه خود درخصوص هنرمندان کشور تصریح کرد: هنر و جایگاه هنرمندان جایگاه بسیار مهمی است هنرمندان باید همواره در کنار مردم باشند. هنرمندان باید باعث آرامش روح و خاطر مردم باشند.

وی ادامه داد: ما هنرمندانی داریم که نه تنها در کنار مردم نیستند بلکه به مردم آرامش هم نمی‌دهند. برخی‌ها اسم هنرمند را روی خود گذاشتند اما نمی توانند به عنوان الگو و ویترین در جامعه الگوسازی کنند.البته ما هنرمندان بسیار خوبی هم در کشور داریم که اسمشان، نگاهشان و رفتارشان و شیوه برخوردشان الگو سازی فرهنگی در داخل کشور است.

ثبت‌نام در انتخابات از ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و تا روز شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند هر روز از ساعت 8 تا 18 برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، مراجعه کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی

- ایرانی الاصل

- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

- مدیر و مدبر

- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن

- اصل کارت ملی و تصویر آن

- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها، شورای نگهبان 5 روز برای رسیدگی و احراز صلاحیت‌ها فرصت دارد که در صورت لزوم تا 5 روز دیگر هم قابل تمدید است.

بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات، تبلیغات آن‌ها از 7 خرداد به مدت 20 روز آغاز می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار