دادستان کل کشور از ستاد انتخابات بازدید کرد؛

منتظری: مسئولان زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند

تهران (پانا) - حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور به منظور بررسی روند ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری، از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
منتظری: مسئولان زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند

دادستان کل کشور پس از این بازدید روند ثبت نام در ستاد انتخابات را مناسب توصیف کرد و گفت: امیدواریم تا پایان ثبت نام افرادی که شایستگی و لیاقت تصدی مسئولیت سنگین ریاست جمهوری را دارند، وارد صحنه شوند.

وب ادامه داد: بنده به اعتبار اینکه عضو هیات نظارت بر تبلیغات انتخابات هستم، لازم دیدم از ستاد بازدید کنم و احوال عزیزانی که مشغول انجام ثبت‌نام هستند را بپرسم، تا چنانچه احیانا مشکل خاصی باشد، پیگیری کنیم.

وی افزود: امیدوارم مردم نیز با حضور حماسی و مشارکت حداکثری بتوانند منتخبی لایق را برای تصدی این سمت سنگین و مسئولیت خطیر برگزینند.

منتظری خاطرنشان کرد: امیدواریم امر انتخابات در شرایط فعلی کشور که با شیوع کرونا و محدودیت‌هایی مواجه هستیم، مردم با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی حضور خوبی داشته باشند و مسئولان نیز زمینه حضور بیشتر و مشارکت حداکثری را فراهم کنند و ما نیز در خدمت این مجموعه ادای وظیفه خواهیم کرد.

دادستان کل کشور در خصوص روند ثبت نام در ستاد انتخابات کشور گفت: مشکل خاصی وجود نداشت، دست اندرکاران ثبت نام همگی مشغول انجام وظیفه هستند و امیدواریم در روز‌های باقی پیش رو نیز در خدمت عزیزانی باشند که خود را صالح می‌دانند و نهایتا یک انتخابات خوب، پرشور و سالم و بی‌دغدغه داشته باشیم.

دادستان کل کشور گفت: تعیین و تشخیص شرایط نامزدهای ریاست جمهوری به لحاظ ماهیتی بر عهده شورای نگهبان است، اما شکل اجرای آن محل بحث است.

منتظری درباره اختلاف نظر بین شورای نگهبان و وزارت کشور درخصوص شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: از نظر ماهیتی و به لحاظ قانون اساسی و همچنین وظایف و اختیارات شورای نگهبان، تعیین و تشخیص شرایط فردی که می‌خواهد مسئولیت سنگین ریاست جمهوری را عهده دار شود، بر عهده شورای نگهبان است، اما شکل این قضیه که به چه صورت بوده و چطور باشد، محل بحث است.

وی افزود: شورای نگهبان یک نهاد رسمی و قانونی است و اختیاراتی هم در قانون اساسی برای تشخیص و تعیین شرایط رئیس جمهور بر دوش آنها گذاشته شده است.

دادستان کل کشور با ابراز تأسف از نقص قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و خیل ثبت‌نام‌ها در ادوار گذشته گفت: اگر بین مجلس و شورای نگهبان و حتی در صورت لزوم مجمع تشخیص مصلحت نظام یک هماهنگی جامع و مانعی صورت بگیرد، می‌توانند این اختلافات جزئی را حل کنند تا شاهد آن نباشیم.

وی افزود: شایسته نظام جمهوری اسلامی و این ملت و دولت نیست که ما در این شرایطی که احتیاج به وحدت و همدلی و یگانگی و اتحاد دستگاه‌ها هستیم، شاهد چنین مسائلی باشیم که برخی علیه یکدیگر صحبت کنند، مقاله بنویسند یا نقد غیر قابل قبولی داشته باشند.

منتظری تصریح کرد: این مسئله از لحاظ ماهیتی در حوزه صلاحیت شورای نگهبان است اما در شکل قضیه ممکن است سلایق مختلفی وجود داشته باشد.

دادستان کل کشور در خصوص اجرایی نشدن مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان در ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در نهایت شورای نگهبان باید افراد مناسب و منطبق با قانون را انتخاب و به مردم معرفی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار