از مرد فلافلی تا دختر موتوری!

تهران (پانا) - در اولین روز از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چهره‌های متفاوتی به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند؛ چهره‌هایی که برخی از آنها برای دوربین رسانه‌ها خبرساز شدند. از زن جوانی که با موتور به وزارت کشور آمد، تا جوان بیست‌وهفت ساله کراواتی و پیرمرد کفن‌پوش.

کد مطلب: ۱۱۸۴۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
از مرد فلافلی تا دختر موتوری!

به‌گزارش شهروند، ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری از صبح سه‌شنبه به مدت پنج روز آغاز شد. پس از فرمان عبدالرضا رحمانی‌فضلی برای آغاز فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری، وزارت کشور از صبح سه‌شنبه میزبان داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است تا گام نخست فرآیند انتخابات با ثبت‌‌نام نامزدها برداشته شود. واجدین شرایط باید با مدارک مورد نیاز به وزارت کشور مراجعه و ثبت‌نام کنند.

با آغاز ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ دیروز، ده‌ها نفر برای ثبت‌نام در وزارت کشور حاضر شده‌اند. در اولین روز از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چهره‌های متفاوتی به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند؛ چهره‌هایی که برخی از آنها برای دوربین رسانه‌ها خبرساز شدند. از زن جوانی که با موتور به وزارت کشور آمد، تا جوان بیست‌وهفت ساله کراواتی و پیرمرد کفن‌پوش. وعده‌های دختر موتورسوار شبیه متن‌های اینستاگرامی است و وعده پرداخت سالانه ۲۴۰هزار یورو به هر ایرانی توسط پیرمرد کفن‌پوش حاشیه‌های اولین روز ثبت‌نام انتخابات ۱۴۰۰ است.

نامزدی افراد ناشناخته

با وجود مصوبه شورای نگهبان همچنان چهره‌های ناشناخته به وزارت کشور رفته و برای انتخابات ثبت‌نام کردند. حضور یک زن و یک روحانی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در دقایق اولیه مورد توجه حاضران در ستاد قرار گرفت.

ثبت‌نام اول وقت وزیر ارتباطات دولت دهم

سرتیپ محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات دولت دهم نخستین فردی با سابقه سیاسی است که ساعت 8 و30دقیقه وارد وزارت کشور شد و مراحل ثبت‌نام خود را انجام داد.

نامی پس از ثبت‌نام با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که من با شعار «نظم و قانون در سایه مکارم اخلاق» آمده‌ام تا دولت مقتدر و منضبط تشکیل دهم. من مستقل وارد انتخابات شده‌ام، اما به لحاظ تفکر اصولگرا هستم.

دختری که با موتورسیکلت به وزارت کشور آمد

همچنین حضور یک خانم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در دقایق اولیه مورد توجه حاضران در ستاد قرار گرفت. در این میان حضور دختری که با موتورسیکلت به وزارت کشور آمد هم، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. او که با کلاه‌کاسکت به وزارت کشور رفته و نامش نرگس فلاح است، اعلام کرد که «آمده‌ام به مردم خدمت کنم؛ من عاشق کشورم هستم.»

جوان‌ترین داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری

حسین پاکدامن با سن ۲۳سال و با شعار «تغییر در آموزش و پرورش» با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. او با انتقاد از سند تحول آموزش و پرورش گفت: «این سند یک آرمان‌گرایی بود.» پاکدامن می‌گوید که با ظریف عکس یادگاری گرفته است. او افزود: «معلمی در استان سیستان‌وبلوچستان می‌شناسد که تنها ۲۵۰هزار تومان حقوق می‌گیرد.» پاکدامن گفت: «سه الی چهار دوره دیگر حتما وزیر آموزش و پرورش می‌شود.»

اعلام کاندیداتوری با ریموت به جای کلید!

نوید اهوازی که ادعا می‌کند بزرگ‌ترین فلافل‌فروش کشور است، با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. او برای ثبت‌نام با ریموت به جای کلید آمد!

داوطلب کفن‌پوش انتخابات ریاست‌جمهوری

فردی با ظاهری کفن‌پوش، قرآن و عصا به دست و ماسکی از پرچم ایران به صورت، برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد. او در توضیح حضور خود برای ثبت‌نام ریاست‌جمهوری گفت که آمده است کشور را از مشکلات نجات دهد.

سردار حسین دهقان ثبت‌نام کرد

حسین دهقان با حضور در ستاد انتخابات برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. او به همراه همسرش به وزارت کشور مراجعه کرد. حسین دهقان در سابقه اجرایی خود فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران (از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰)، جانشینی رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران (از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵)، قائم‌مقام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (دولت هفتم)، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران (در دولت‌های هشتم و نهم)، وزیر دفاع (دولت یازدهم) و مشاور کنونی مقام معظم رهبری در صنایع نظامی دارد.

ثبت‌نام دیپلمات پیشین در لندن و نیویورک

سید وحید کریمی، سفیر پیشین ایران در نامیبیا و دیپلمات پیشین در لندن و نیویورک برای ثبت‌نام در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

سعید محمد ثبت‌نام کرد

سردار پاسدار سعید محمد صبح سه‌شنبه در اولین روز از مهلت قانونی 5 روزه ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری جهت ثبت‌نام در این انتخابات وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و برای کاندیداتوری ثبت‌نام کرد.

محمد، مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) را در کارنامه خود دارد. او تا این لحظه مهم‌ترین چهره سیاسی بوده که نامزد انتخابات شده است.

نامزدی یک فعال سیاسی اصولگرا

وهاب عزیزی، دبیرکل جهادگران ایران اسلامی چهره سیاسی بود که نام خود را به‌عنوان داوطلب نامزدی در انتخابات ثبت کرد. عزیزی شعار خود را «جهاد برای حل مشکلات مردم، جهاد برای قطع زنجیره فساد، ویژه‌خواری و رانت» اعلام کرد و گفت: «مردم ما همیشه در عرصه‌های مختلف جهاد حضور داشتند و نقش‌آفرینی کردند و حق مردم هست که برای حل مشکلات آنها اقدام جهادی انجام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار