کودکی که با یک کامپیوتر استاد دانشگاه شد

تهران (پانا) - قسمت بیست و سوم جشن رمضان، قصه ای متفاوت از یک معلم کسب و کار را روایت کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
کودکی که با یک کامپیوتر استاد دانشگاه شد

به گزارش روابط عمومی برنامه جشن رمضان، بیست و سومین قسمت از این ویژه برنامه تلویزیونی با حال و هوایی پرنشاط و شاد به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش شد.

این برنامه قصد دارد که همانند هرسال، جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی بخشی وشادی آفرینی را به جامعه منتقل کند. از این رو هرشب میزبان مهمانان متفاوت از اقصی نقاط ایران است که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.

شب گذشته زینب پورابراهیم و بابک افرا میزبان محمدرضا ضیاء بودند. قهرمانی که کودکی او در فقر و در کوچه پس کوچه های شهر مشهد گذشته است. از دوران دبستان متوجه تفاوت خود با دیگر بچه ها می شود، بچه هایی که دنیای آنها متفاوت از دنیای محمدرضا بوده است.

ضیاء درباره قصه کودکی خود گفت: کودکی من اینطور نبود که به بازی و شیطنت های آن دوران بگذرد، کودکی من به کار کردن و یا کار اداری کردن گذشت. البته همان کودکی سخت باعث پیشرفت های من در طول آینده شد.

قصه این قهرمان در دوران نوجوانی هم به همین شکل ادامه می یابد تا اینکه در دوران دبیرستان یک خیر یک کامپیوتر به او هدیه می دهد و به عبارتی باب معجزه را در زندگی اش می گشاید.
این در حالی است که محمدرضا ضیاء هم از این فرصت به خوبی استفاده می کند و با همان کامپیوتر فتوشاپ را یاد می گیرد، بعد از آن با عکاسی های مختلف کار می کند تا جایی که عکس زائران با حرم امام رضا(ع) در سالهای ۸۴ و ۸۵ کار محمدرضا ضیاء است.

ضیاء در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: بعضی از کارها اصلا با پول حل نمی شود و تو چشمت به بالاست تا از طرف او اتفاقی بیفتد. تفکر من همیشه این بود که یا وارد کاری نمی شوم و یا در آن کار عالی خواهم بود‌. همیشه به شاگردانم می گویم که موفقیت از آن آدم های تشنه است، کسانی که دنبال لقمه آماده نیستند چون کلا لقمه آماده ای وجود ندارد.

وی با اشاره به نام ابوالقاسم شاهینی خیری که برایش کامپیوتر تهیه کرد افزود: با خرید همان کامپیوتر زندگی من متحول شد، آماده کردن عکس زائران با حرم در کمتر از ۲ دقیقه حدود ۱۵ سال پیش کار خیلی سختی بود، انجام این کارها باعث شد که من در دانشگاه هم به سمت برنامه نویسی بروم.

این قهرمان که بعد از پشت سرگذاشتن سختی های بسیار الان استاد دانشگاه و معلم کسب و کار است، بیان کرد: کسانی که مانند من در زندگی شان سختی های بسیاری متحمل شده اند، بدانند که راز موفقیت ماندگاری است. یک زمان شما مقاومت می کنید و وقتی به گذشته خود می نگرید از اینکه این کارهای بزرگ توسط شما رقم خورده به خود می بالید.

در ادامه امین عراقی خواننده جوان وارد استودیو شد.

او با بیان اینکه من به مناجات خوانی علاقه مند بودم، قطعه ای در سبک آواز سنتی برای جشن رمضانی ها اجرا کرد.

قسمت بیست و سوم جشن رمضان ۱۴۰۰ با اجرای قطعه تکیه گاه امین عراقی به پایان رسید.

گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار