اکران فیلم کوتاه مصطفی در نخستین دوره جشنواره فرهنگی هنری تراوک

تهران (پانا) - فیلم کوتاه «مصطفی» به نویسندگی کارگردانی علیرضا تیموری پس از چندین حضور بین المللی، این بار منتخب تراوک شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اکران فیلم کوتاه مصطفی در نخستین دوره جشنواره فرهنگی هنری تراوک

پیمان شاه محمدی،تهیه کننده و پخش کننده بین المللی فیلم کوتاه مصطفی با اشاره به هییت داوران بخش فیلم این جشنواره مستقل گفت:"علی مصفا، فاطمه معتمد آریا و فرنوش صمدی" ما را به جشنواره های مستقل امیدوارتر می کنند. این ترکیب داوران برای نخستین دوره ی برگزاری یک جشنواره امیدوار کننده است و به نظرم رقابت بین آثار میتواند جذاب و در عین حال سخت باشد.از بین 482 اثر ارسالی به دبیرخانه ی این جشنواره، حدود 72 اثر انتخاب و به بخش رقابتی جشنواره راه یافته اند. محوریت این جشنواره با تکیه بر موضوعات "خانه و خانواده ، سفر" میباشد. این جشنواره که به مناسبت نکوداشت "پروفسور ایرج اعتصام"، پدر نوین معماری ایران برگزار میگردد در چهار بخش فیلم، عکس، کاریکاتور و داستان به کار خود ادامه میدهد. این هفتمین حضور بین المللی و جشنواره ایِ فیلم کوتاه"مصطفی" است.
فیلم کوتاه "مصطفی" با همراهی سازمان فیلم منطقه جنوب و فیلم اینستیتوت سوئد، در ایران ساخته شده است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده: مصطفی (مرد افغان) به همراه خانواده در ایران زندگی می کند. این خانواده شناسنامه و هویت اجتماعی و مدنی ندارند.نداشتن هویت برای این خانواده دردسرساز می شود.
این فیلم محصول مشترک و همکاری هنرمندان سه کشور "سوئد ، ایران و افغانستان" است.
انتخاب در چهلمین دوره فستیوال بین المللی گوتنبرگ سوید، برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم در فستیوال رومی استکهلم سوئد، راه یافته به بخش کرنر فستیوال بین المللی کن فرانسه ، نمایش در دومین جشنواره گانداهارای پاکستان و نامزد چهار بخش و جایزه ی بهترین کارگردانی فیلم کوتاه در جشنواره ی بین المللی "فیلم کوتاه کلکته هندوستان" در کارنامه ی مصطفی به چشم میخورد.
علاوه بر پیمان شاه‌محمدی که تهیه‌کننده و مجری طرح،مشاورکارگردان، تدوینگرو برنامه ریز فیلم است، علیرضا تیموری و کُرنلیا اسوِنسون نیز تهیه‌کنندگان مشترک این فیلم بین المللی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار