در صورت واکسینه شدن معلمان و دانش‌آموزان:

مدارس در سال تحصیلی آینده حضوری می‌شود

شیراز(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش فارس از برگزاری امتحان نهایی پایه نهم و دوازدهم بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت سلامت دانش‌آموزان اولویت اول است و درصورتی که ستاد ملی کرونا در پایه‌های نهم و دوازدهم تصمیم قطعی به برگزاری امتحانات به صورت حضوری داشته باشد همانند سال گذشته امتحانات با حساسیت کامل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شوند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدارس در سال تحصیلی آینده حضوری می‌شود

فرهاد اسماعیلی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تجربه برگزاری حضوری امتحانات در سال قبل را داشته است گفت: امسال نیز این آمادگی را داریم که اگر ستاد ملی کرونا تصمیم قطعی به برگزاری امتحانات نهم و دوازدهم را به صورت حضوری داشته باشد آن را با رعایت تمامی پروتکل‌ها برگزار کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در سال جاری امتحانات پایانی همه پایه‌ها به جز پایه نهم و دوازدهم غیرحضوری است و در رابطه با این 2 پایه نیز بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا عمل خواهیم کرد خطاب به اولیا و دانش‌آموزان گفت: دغدغه‌ نحوه برگزاری امتحانات پایانی را نداشته باشید.

او در رابطه با وضعیت آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده گفت: از الان نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد و اگر دانش‌آموزان و معلمان در تابستان واکسینه شوند کلاس‌ها حضوری خواهد بود.

اسماعیلی در رابطه با موضوع پرداخت اضافه تدریس‌ها گفت: همکاران فرهنگی نگران نباشند زیرا تمامی پرداخت‌ها به صورت ملی است و قطع به یقین حق و حقوق آنان نیز پرداخت خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان فارس همیشه در کارهای سامانه‌ای و الکترونیکی پیشرو بوده است گفت: با توجه به وضعیت کرونایی حاکم در جامعه اولیا و دانش‌آموزان به مدارس مراجعه نکنند و از نیمه دوم اردیبهشت شیوه نامه ثبت‌نام به تمامی مدارس ارسال خواهد شد و ثبت نام‌ها از طریق سامانه‌ای که اعلام خواهد شد به صورت مجازی خواهد بود.
اسماعیلی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی الزامی برای ثبت‌نام در پایه اول نیست افزود: در مدارس دولتی چیزی به نام شهریه وجود ندارد و مشارکت‌های مردمی در این مدارس به صورت کاملا داوطلبانه انجام می‌شود و هزینه‌هایی هم که در ایام کرونا به عنوان شهریه در مدارس غیردولتی و خاص و مشارکت‌های مردمی در مدارس دولتی دریافت شد بیشتر صرف توسعه و تقویت زیرساخت‌های اینترنتی شده است.

او همچنین از همکاران فرهنگی خواست اگر حق و حقوقی از شخصی در خصوص اضافه تدریس‌ها ضایع شده است به اداره ارزیابی عملکرد منطقه و ناحیه خود مراجعه و یا در سامانه SHEKAYAT.MEDU.IR وارد شوند و شکایات خود را ثبت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار