زنگ سپاس معلم در نیشابور نواخته شد

نیشابور(پانا)- معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با گرامیداشت شهادت اسوه تعلیم و تربیت، استاد شهید مرتضی مطهری و هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم، از نواخته شدن زنگ سپاس در این مدیریت با حضور مسئولان شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
زنگ سپاس معلم  در نیشابور نواخته شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش نیشابور، علیرضا کلیدری گفت: با سپاس از زحمات و تلاش های سه قطب اصلی تعلیم و تربیت؛ جامعه بزرگ فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای همیشه همراه در سالی که با زیست بوم جدید، شیوه تازه ای از آموزش را برای همگان رقم زد و شما ثابت کردید که در هر شرایطی آموزش جزو اهم برنامه ها بوده و هرگز تعطیل نمی شود.

وی ادامه داد: اردیبهشت ماه، سالروز بزرگداشت فداکارترین معلم، استاد شهید مرتضی مطهری یکی از روزهای حماسه آفرین به شمار می رود. در آیه:«اقرا باسم ربک الذی خلق، ... خداوند خود را یک معلم خوانده است و جالب تر آنکه معلم بودن خود را بهترین و پیچیده ترین شاهکار خلقت پس از آفرینش آورده است. معلمان نقش کلیدی در تربیت و آگاه سازی دانش آموزان دارند. آنها انسان سازان نسل بعدی محسوب می شوند و امام خمینی، نقش آنها را چیزی شبیه انبیاء در میان مردم معرفی کرده است. همان طور که عنوان می کردند: ای معلم عزیزم تو را سپاس می گویم؛ ای آغاز بی انتها، ای وجود بی پایان، تو را سپاس. ای والا مقام، ای فراتر از کلام، تو را سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ها باریدی. سپاست می‌گویم، تو را به اندازه تمام مهربانی‌هایت سپاس می‌گویم. ای نجات بخش، آدمیان از ظلمت جهل و نادانی، ای لبخندت امید زندگی و غضبت مانع گمراهی، تو را سپاس می‌گویم. این تویی که با دستان پر عطوفتت گلهای علم و ایمان را در گلستان وجود می‌پرورانی و شهد شیرین دانش را به کام تشنگان می‌ریزی. پس تو را ای معلم به وسعت نامت سپاس می‌گویم. همان نامی که چهار حرف بیشتر ندارد، اما کشیدن هر حرف و صدایش زمانی به وسعت تاریخ نیاز دارد.

وی گفت: دستان یکایک شما خوبان را به گرمی می فشارم که حتی در این شرایط سخت کرونایی منشا اتفاقات بسیاری در سال جاری در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، قرانی، ورزشی و ... شدید و برای تحقق آرزو های شما یاران جان و دستیابی به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نهاد تعلیم و تربیت در درگاه خداوند تبارک و تعالی سر تعظیم فرود می آورم. با آرزوی صحت، سلامتی و شادکامی، موفقیت و سعادت الهی را برای شما و خانواده عزیزتان از درگاه ایزد منان خواهان و خواستارم. امید که کشور عزیزمان با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری به سرمنزل مقصود رهنمون شده و شکوفایی سرزمین ایمان و یکدلی، سرخوشی و حیات مردمی از جنس عشق و ایثار و رستاخیزی روان های روشن و منشاء تحول، شادی و ژرف نگری را به نظاره بنشینیم. بدون تردید توفیقات و نتایج حاصل از تلاش های شما همکاران عزیز نیشابور در کنار دانش آموزان و اولیای همیشه همراه در قالب جملات و کلمات نگنجد ولی بر خود لازم می دانم از یکایک شما عزیزان مراتب سپاس و قدردانی خود را به جای آورم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار