پروتکل های بهداشتی در برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم به دقت رعایت خواهد شد

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ستاد امتحانات استان تاکید کرد حداکثر تلاش این خواهد بود که پروتکل های بهداشتی به خوبی و با دقت رعایت شود تا هیچ دغدغه ای برای دانش آموزان و خانواده ها وجود نداشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
پروتکل های بهداشتی در برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم به دقت رعایت خواهد شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد امتحانات استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و به ویژه در لیالی قدر، حضرت علی (ع) را شاگرد مکتب نبوت و آموزگار مکتب امامت توصیف کرد و گفت: حضرت علی (ع) در مقام علم، معلم و ارزش علم آموزی فرمودند «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» ،ایشان گنجینه اسرار و عالم به علم لدُنی بودند.

وی با بیان اینکه همه ساله ١٢ تا ١٨ اردیبهشت ماه مقارن با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان هفته گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است گفت: شهید مطهری فیلسوفی به تمام معنا، متکلم، عارف و فقیهی مبرز بود که در تمام علوم اسلامی حرف های زیادی برای گفتن داشت، ایشان به تعقل و تفکر اصالت می دادند و در مسائل فقهی و اجتهاد یک مجتهد جامع الشرایط و اسلام شناس و فقیه مبرز بودند.

خدابنده با بیان اینکه مخاطب شهید مطهری دائما جوانان بودند و وی در سال های پیش از انقلاب اسلامی بنیان های فکری جوانان را در حوزه و دانشگاه با ایدئولوژی اسلامی پایه گذاری کرد، افزود: تاثیر شهید مطهری در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار زیاد بود و وی شهید راه اندیشه خود شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه همکاران ما در یک سال گذشته و به ویژه در شرایط سخت کرونایی زحمات فراوانی کشیدند و جلوه های ناب زیادی را خلق کردند گفت: بخشی از این تلاش ها در حوزه های خرید گوشی و تبلت، اجرای طرح مواسات، تدریس و ارائه آموزش های مجازی در رسانه ها منعکس و بخشی نیز منعکس نشده است.

وی با اشاره به اینکه همکاران ما از نخستین روزهای تعطیلی مدارس به سبب شیوع ویروس کرونا به سمت ارائه آموزش های مجازی رفتند، اظهار کرد: تولید محتوای الکترونیکی استاندارد و با کیفیت زیادی در سطح استان انجام شده است که بخشی از طریق صدا و سیمای مرکز استان و بخشی از طریق پورتال ادارات آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برگزاری امتحانات از دید دستگاه تعلیم و تربیت جزئی از فرآیند آموزش است گفت: اولویت اول دستگاه تعلیم و تربیت حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران است، امتحانات باید به گونه ای برگزار شود که استرس دانش آموزان، خانواده ها و همکاران ما کاهش یابد.

خدابنده با اشاره به اینکه برگزاری حضوری امتحانات دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم به سبب تاثیر بالای آن بر فرآیند ادامه تحصیل دانش آموزان دارای الزام قانونی است گفت: حداکثر تلاش ما این خواهد بود که پروتکل های بهداشتی به خوبی و با دقت رعایت شود تا هیچ دغدغه ای برای دانش آموزان و خانواده ها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دو درس از امتحانات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی و الباقی به صورت منطقه ای برگزار خواهند شد گفت: امسال سوابق تحصیلی دانش آموزان برای ثبت نام در دانشگاه و انتخاب رشته تا 60 درصد تاثیر گذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه امتحانات همه دروس پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار خواهند شد اظهار کرد: طراحی سوالات امتحانی پایه های نهم و دوازدهم بر مبنای بارم بندی دروس در شرایط قرمز است.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه امتحانات دروس مهارتی و شایستگی محور رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تا مردادماه ماه به صورت حضوری فرصت برگزاری خواهند داشت گفت: هنرجویانی که دوره کارورزی را به پایان نرسانده اند ترجیحا تا پایان تابستان و یا در صورت مهیا نبودن شرایط تا ایان دی ماه سال جاری فرصت خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار