تقدیم لایحه «تعیین جایگاه قانونی فدراسیون‌های ورزشی آماتوری» به مجلس

تهران (پانا) - معاون امور مجلس ریاست‌جمهوری از تقدیم لایحه تعیین جایگاه قانونی فدراسیون‌های ورزشی آماتوری به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تقدیم لایحه «تعیین جایگاه قانونی فدراسیون‌های ورزشی آماتوری» به مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسینعلی امیری درباره تقدیم این لایحه به مجلس گفت: با توجه به ضرورت انطباق قوانین و مقررات داخلی مربوط به فدارسیون‌های ورزشی آماتوری با استانداردها و مقررات بین‌المللی ورزشی و تقویت مشارکت و همکاری فعال با مجامع جهانی و قاره‌ای ورزشی و فراهم ساختن مقدمات شرکت ورزشکاران کشور در مسابقات ورزشی بین‌المللی، لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

وی افزود: فدراسیون‌های ورزشی کشورمان قدمتی بیش از ۷۰ سال داشته و از ابتدای تاسیس عضو فدارسیون‌های جهانی و قاره‌ای بوده و در رویدادهای جهانی شرکت داشته‌اند. این فدراسیون‌ها در سال ۱۳۷۶ به فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی افزوده شدند که در آن زمان اقدام سنجیده‌ای بود لکن پس از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری و تعریف جدید از موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی ماهیت این فدراسیون‌ها با تعاریف فدراسیون‌های جهانی در تضاد قرار گرفته است.

معاون امور مجلس ریاست‌جمهوری گفت: تصویب این لایحه می‌تواند موجب تسهیل شرکت ورزشکاران کشور در مسابقات ورزشی بین‌المللی شود، بنابراین لایحه یاد شده تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار