حسینی: «معلّم» اساسی‌ترین عنصر نظام تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - در آستانه فرارسیدن دوازده اردیبهشت‌ماه، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی کشور با صدور پیامی، هفته معلم را به فرهنگیان به ویژه معلمان حوزه آموزش و پرورش استثنایی تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۸۱۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: «معلّم» اساسی‌ترین عنصر نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی، در آستانه فرارسیدن 12 اردیبهشت‌ماه آغاز هفته معلم، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و «روز معلم»، با صدور پیامی این روز را تبریک گفت.

متن پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

به نام آفریدگاری که « قلم» را آفرید و به انسان نوشتن آموخت و او را به زیور« اندیشه» آراست.

«معلّم» اساسی‌ترین عنصر و تأثیرگذارترین مؤلفه نظام تعلیم و تربیت و به یادگارماندنی‌ترین واژه‌ای است که در طول تاریخ بشریت، با نقش مؤثّر خود توانسته است رسالت خطیر «هدایت»، «تفکر کردن» و «اندیشه ورزی» نسل‌های بشری را بر دوش کشیده و در اعصار و قرون متمادی، بر تارک تعلیم وتربیت جوامع گوناگون بدرخشد.

بی تردید توجه به معلم، توجه به تحول در آموزش و پرورش است چرا که محور تحول آن معلم است. معلمی به عنوان خدمتی معنوی، با رشد فرهنگ جامعه قرین گشته و در مسیر بیداری و آگاهی انسان ها است. بنابراین باید نگرش و باور نسبت به معلم و جامعه معلمی به ویژه معلمان عزیز استثنایی اصلاح شود و درک درستی از نقش و مسئولیت خطیر ایشان به عنوان معماران آینده جامعه انسانی بدست آید.

ایران اسلامی امروز به خود می بالد که بهره‌مند از وجود معلمان فرهیخته ای است که دست همت از آستین فکرت برون آورده اند و خردمندانه با توانمند سازی کودکان و نوجوانان، طرحی نو در تعالی و پیشرفت میهن عزیزمان در انداخته‌اند و اینک در شرایطی که شیوع ویروس منحوس کرونا در سال اخیر تعطیلی اضطراری مدارس را موجب شده است، ولی جریان آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه بدون وقفه و لحظه ای تعطیلی ادامه داشته است و بر همگان ثابت کرد که معلمان دلسوز، متعهد و مسئولیت پذیر عرصه تعلیم و تربیت استثنایی کشور با خلاقیت و ایثارگری بی وقفه، همچون گذشته با وجود محدودیت‌ها و تنگنا‌های بسیار، همچنان بر حفظ ارزش و جایگاه خود در جامعه، پای بند بوده و با سلاح ایمان و ایثار، در صحنه‌های جهاد علمی، حضور یافته و جریان آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه را حیاتی دوباره بخشیدند.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت معلم فرزانه، علامه شهید مرتضی مطهری، که امسال مقارن با حلول ماه مبارک رمضان شده، زیبنده‌ترین و صمیمانه ترین سپاس ها را به شما فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاده و نهال نو پای امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره ی جان آبیاری می نمایید، تقدیم می نمایم که صادقانه و خالصانه، با عشق، تعهد و اقدامات جهادی خود، در سال گذشته با وجود روبرو شدن نظام تعلیم و تربیت با بزرگترین چالش قرن یعنی همه گیری کووید19 اگر چه مدارس از حضور مستمر دانش آموزان تعطیل شد ، اما در تحقق شعار «آموزش تعطیل نیست»، شمع وجود خویش را به امید آینده‌ای روشن، فروزان‌تر از گذشته نگه داشتند و ایمان راسخ دارم به فضل الهی و درپرتوی توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهنمود های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حمایت و راهبری دولت و مقام عالی وزارت وتلاش همکارانم در سراسر کشور درسالی که مزین به نام " تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" است بیش از پیش شاهد رشد، تعالی و بالندگی آموزش و پرورش استثنایی کشورمان باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار