مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد:

تحقق واقعی آموزش همراه با تولید در هنرستانهای کشاورزی آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تحقق واقعی آموزش همراه با تولید در هنرستانهای کشاورزی استان (موضوع تبصره 75 برای هنرستانها) را به عنوان یک اولویت کاری پیگیری می کنیم.

کد مطلب: ۱۱۷۸۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تحقق واقعی آموزش همراه با تولید در هنرستانهای کشاورزی آذربایجان غربی

صبح امروز، مدیرکل و معاون توسعه منابع آموزش و پرورش استان از مرکز رشد واحدهای فناوری کشاوری جهاد دانشگاهی ارومیه بازدید کردند.

«مهین منافی» مدیرکل آموزش پرورش استان آذربایجان غربی در این بازدیداظهار کرد: هنرستانهای کشاورزی می توانند با آموزش هنرجوی ماهر در رشته های مختلف کشاورزی بستر رشد اقتصادی بخشی از جامعه را فراهم نمایند.

وی افزود: هنرستانهای کشاورزی باید با توجه به اهداف اشاره شده در سند تحول و با توجه استعداد وپتانسیل خدادادی استان از نظر خاک مناسب و سفره های اب زیرمینی و آب های سطحی استان وآب وهوای متنوع برای رشد انواع محصولات در مقایسه با سایر استانها در بخش کشاورزی با تدوین برنامه های اصولی و ضابطه مند در قالب بکار گیری نیروی انسانی متخصص، گام های بلندی را در مسیر درآمد زایی (موضوع تبصره 75 برای هنرستانها) و تربیت نیروی های آشنا با خط تولید و کار آفرین بردارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این راستا آموزش و پرورش استان در نظر دارد با برنامه ریزی منظم و شفاف و با تعریف هدف و راههای حصول به آن در نهایت بهبود کاربری اراضی با محصولات پربازده یک ساله وچند ساله، فرآیند آموزش همراه با تولید را بصورت واقعی محقق نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم همکاری و مشاوره با مختصصان در احیای مجدد هنرستانهای کشاورزی افزود: توسعه، توانمندسازی و مشارکت هنرجویان در سطوح علمی و کاربردی، ترویج و ایجاد نگرش حرفه ای، تسهیل فرآیند جذب فارغ التحصیلان هنرستان ها در مشاغل مرتبط و ارتقا کیفیت آموزش های تخصصی یکی از اولویتهای کاری آموزش و پرورش استان می باشد.

گفتنی است در این بازدید در خصوص فرآیند همکاری های دوجانبه آموزش و پرورش و مرکز رشد واحدهای فناوری کشاوری جهاد دانشگاهی ارومیه بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار