رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان خبر داد:

پرداخت هزینه درمانی بیش از هزار دانش آموز استثنایی استان اصفهان در سال 99

اصفهان ( پانا) - طبق اعلام محسن الماسی، با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مبلغ 663 میلیون تومان جهت پرداخت کمک هزینه های درمانی مربوط به هزار و 147 پرونده حمایتی دانش آموزان استثنایی استان اصفهان در سال 1399 در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۸۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت هزینه درمانی بیش از هزار دانش آموز استثنایی استان اصفهان در سال 99

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محسن الماسی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، گزارشی از نتایج طرح خدمات حمایتی استان ارائه داد.

الماسی گفت: جهت 1147 فقره پرونده حمایتی درمانی دانش آموزان استثنایی استان اصفهان در سال 1399، مبلغ 663 میلیون تومان پرداخت شد.

وی افزود: طرح خدمات حمایتی به پرداخت کمک هزینه در موارد اندام مصنوعی و وسایل کمکی، کفش طبی، واکر، ویلچیر، جراحی کاشت و تعمیر قطعات و پردازشگر پروتز حلزون شنوایی، خرید و تعمیر سمعک، ذره بین، عصای سفید، عینک، تبلت، خدمات بستری بیمارستان، داروی مستمر، دندانپزشکی و خدمات پاراکلینیک مربوط می شود.

الماسی خاطرنشان کرد: در سال 1399 این طرح از اول مردادماه شروع شد و تا بیستم اسفند ادامه داشت که در طی این مدت 1594 پرونده از طرف مدارس استثنایی به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال شد که در نهایت و با جذب بودجه اضافه 1147 فقره پرونده با اعتبار 663 میلیون تومان به مرحله پرداخت رسید.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سال 1399 برای کمک هزینه توانبخشی و مشاوره و خرید تجهیزات توانبخشی مورد نیاز مدارس استثنایی نیز، مبلغ 247 میلیون تومان از محل بودجه سرانه توانبخشی به حساب مدارس استثنایی واریز شده است.

الماسی ضمن اشاره به باقی ماندن تعدادی از پرونده‌های حمایتی و توانبخشی سال 99 تصریح کرد : برای رسیدگی به پرونده های باقیمانده سال 1399 از بیمه دانش آموزی و کمک های خیرین استفاده خواهد شد.

لازم به ذکر است طرح خدمات حمایتی از سال 94 شروع شده و همه ساله کمک هزینه درمانی، به تعدادی از دانش آموزان استثنایی و تلفیقی پرداخت شده است. در ضمن از سال 1384 تاکنون، همه ساله سرانه توانبخشی به مدارس استثنایی تعلق گرفته است. بودجه طرح خدمات حمایتی و سرانه توانبخشی از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تامین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار