معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان تاکید کرد

بعد از سفر، ۱۴ روز مراوده‌های اجتماعی را محدود کنید

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد مسافران پس از بازگشت از سفر، ۱۴ روز مراوده‌های اجتماعی خود را محدود کنند تا درصورت ناقل بودن، افراد آسیب‌پذیر مبتلا به بیماری کرونا نشوند.

کد مطلب: ۱۱۷۴۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بعد از سفر، ۱۴ روز مراوده‌های اجتماعی را محدود کنید

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده با تاکید بر اینکه مسافران باید پس از بازگشت از سفر پروتکل‌های ورود به منزل را حتما" رعایت کنند، گفت: مسافرانی که از سفر بازمی گردند اگر در عرض دو هفته ( چهارده روز ) بعد از بازگشت، دچار بیماری تنفسی «تب دار» شدند باید بصورت «خوداظهاری»، مراتب را به نزدیکترین مرکز بهداشت و درمان منطقه خود اطلاع دهند. مخصوصاً در مواردی که بیماری شدید بوده و فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند.

حیدرزاده یادآور شد: لازم است به محض برخورد با مسافری که در عرض دو هفته بعد از بازگشت یا در حین سفر خود دچار علایم بیماری مطرح کننده MERS شده است (تب، علایم تنفسی و یا اسهال) بدون توجه به علایم بیمار حتماً ریه های فرد، مورد معاینه، مشاهده و سمع دقیق قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از علل افزایش موارد مثبت کرونا مربوط به بررسی اطرافیان بیمار است، افزود: اگر فردی با بیمار کرونایی در تماس بود حتما باید به منظور انجام تست به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کند و تا حصول نتیجه در منزل قرنطینه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه افراد بیمار باید تا چهارده روز در منزل ایزوله شوند، تصریح کرد: عدم حضور در مراکز تجمعی، بازارها، مهمانی ها و... می تواند در این ایام در قطع زنجیره بیماری کرونا بسیار مثمر ثمر باشد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت آموزش های عمومی سفر در شرایط کرونا به همراه داشتن ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش بهداشتی، به حداقل رساندن تماس‌ها و حضور در اماکن عمومی از جمله رستوران‌ها، جایگاه‌های سوخت، استفاده از هتل‌ها و مجتمع‌های رفاهی که کدهای بهداشتی دریافت کرده‌اند را از جمله توصیه های مهم برای قبل، در حین و بعد از سفر در شرایط کرونا عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار