در آستانه چهارشنبه آخر سال در وبینار آموزشی منطقه۱۳ عنوان شد:

با پویش دانش آموزی چهارشنبه سوری متفاوت و بی خطری را تجربه کنیم

تهران(پانا)- کارشناس بهداشت منطقه ۱۳ از وبینار آموزشی برای مراقبین، رابطان و سفیران سلامت منطقه جهت آگاه سازی دانش آموزان در مواجهه با حوادث غیرمترقبه چهارشنبه آخر سال خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
با پویش دانش آموزی چهارشنبه سوری متفاوت و بی خطری  را تجربه کنیم

زهرا قدسی؛ کارشناس بهداشت منطقه ۱۳ با اشاره به برگزاری وبینار آموزشی ‌گفت: جشن چهارشنبه سوری مقدمه‌ای برای استقبال از سال نو به حساب می‌آید، اما چهارشنبه سوری امسال متفاوت ‌تر از تمام چهارشنبه سوری‌های گذشته است زیرا که علاوه بر استفاده از خطرات ترقه و مواد منفجره، مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا در جامعه سایه افکنده است. هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

وی با توجه به اینکه اکثر مراکز درمانی به جهت درگیری با بیماران کرونایی، پذیرای مردم آسیب دیده از حوادث چهارشنبه سوری نمی توانند باشند؛ افزود: مراقبان سلامت می‌توانند نقش مهمی را در پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال ایفا کنند. از مراقبان سلامت انتظار داریم با خلاقیتی که دارند با برگزاری پویش دانش آموزی، چهارشنبه سوری متفاوت و بی خطری را در مدارس اجرا کنند و از حضور دانش آموزان در این مراسم پرخطر ممانعت کنند.

به همین مناسبت در آستانه چهارشنبه آخر سال ۱۳۹۹ جهت افزایش آگاهی مراقبین و رابطین و سفیران سلامت منطقه در مواجهه با حوادث غیر مترقبه چهارشنبه سوری وبینار آموزشی در بستر شبکه آموزش دانش آموزی شاد، در گروه مراقبین و رابطین سلامت آموزش و پرورش منطقه ۱۳، با حضور سیما خلیلی؛ مدرس هلال احمر در دفتر کارشناس بهداشت و سلامت برگزار شد.

در این وبینار آموزشی خلیلی به نکاتی پیرامون شستشوی صحیح در سوختگی‌ها، نحوه بستن پانسمان بانداژ، استفاده صحیح از کمپرس گرم و سرد در آسیب های مفصلی، نگهداری درست عضو قطع شده در یخ، زمان و روش مناسب حمل مصدومین به مراکز درمانی و... تاکید کرد.

خلیلی با اشاره به خلاقیت دانش آموزان و خانواده ها در اجرای درست و بدون خطر جشن امسال، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری علاوه بر مخاطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا با موضوع همه گیری ویروس کرونا نیز مواجهه هستیم و از دانش آموزان استدعا داریم که از برگزاری هرگونه تجمع و البته استفاده از وسایل و ابزار خطرآفرین و غیراستاندارد خودداری کنند تا در سال جدید شاهد پیامدهای ناشی از حوادث ناگوار نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار