رئیس مرکز بهداشت شرق در جمع‌ مدیران منطقه ۱۳ عنوان کرد:

افراد ناقل بدون علامت یکی از مهمترین دلایل شیوع ویروس کرونا هستند

تهران(پانا)- در دومین وبینار آموزشی بهداشت منطقه ۱۳؛ رئیس مرکز بهداشت شرق تهران، تفاوت کرونای انگلیسی و کرونای معمولی را در شدت بیماری و قدرت سرایت بالا دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۰۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
افراد ناقل بدون علامت یکی از مهمترین دلایل شیوع ویروس کرونا هستند

دومین وبینار آموزشی با موضوع کرونای انگلیسی با آموزش امیر علی فریدونفر در کانال مدیران منطقه ۱۳ جهت آموزش مدیران، معلمان و دانش آموزان در شبکه شاد به صورت مجازی توسط واحد بهداشت منطقه ۱۳ برگزار شد.
فریدونفر؛ ضمن تشکر از سید محمد هادی حسینی؛ مدیریت منطقه ۱۳، جهت برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه پیشگیری از انتقال ویروس کرونا گفت: بیش از ۱۲ ماه از ورود ویروس کرونا می گذارد و شما مسئولین و مربیان آموزش و پرورش در این شرایط حساس با تلاشی بی وقفه به آموزش فرزندان این مرز و بوم پرداختید با توجه به این که آموزش مجازی نیاز به مهارت دارد و فراگیری آن بسیار مشکل و پیچیده است بدیهی است زحمات شما مدیران و معلمان در کشور جایگاه بالایی دارد.

وی با توجه حساس بودن شرایط و احتمال جهش گونه‌های جدیدی از ویروس به شکل خاص گفت: در حال حاضر باید روی کرونای انگلیسی تمرکز کنیم‌ و راههای پیشگیری از مبتلا شدن به آن را آموزش دهیم و همچنان قانون شفا را رعایت کنیم، ("شفا" یعنی شستشوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک)، در این مدت کوتاه پیشرفت علوم نشان داده تنها راه نجات از این شرایط بحرانی همان چیزهایی است که از همان ابتدا از لحظه ورود کرونا گفته و تا الان تکرار شده است.
فریدون فر با اشاره به حساسیت موضوع مبتلا شدن دانش آموزان گفت: اوایل ورود کرونا، افراد سالمند در ابتلا به بیماری دچار مشکلات حاد می شدند اما اخیراً این درگیری را در جوانان، نوجوانان و حتی بچه های کوچک در مهد کودک ها به صورت جدی مشاهده می کنیم، بنابراین این شرایط حساس را جدی بگیریم در هیچ مناسبتی تجمعی نداشته باشیم؛ حتی برنامه های حضوری و جلسات ستادی هم در فضای بسته مخاطره آمیز است.

او در رابطه با واکسن کرونا افزود: واکسن کرونا فعلاً برای کادر درمان که با بیماران کرونایی ارتباط نزدیکی دارند و درگیر هستند در نظر گرفته شده؛ انشالله در ابتدای سال ۱۴۰۰ در سه ماهه اول، واکسن وارداتی و ملی قطعاً در اختیار نیروهای انتظامی، آموزش و پرورش و عوامل درگیر قرار خواهد گرفت.
فریدون فر تفاوت کرونای جهش یافته و کرونای معمولی را شدت بیماری و قدرت سرایت بالا به دیگران دانست و گفت: در کرونای معمولی، بیمار حدوداً ۸ الی ۹ روز طول می کشید تا به شرایط حاد برسد اما در کرونای انگلیسی ظرف ۴۸ ساعت بیمار را دچار مشکلات جدی می کند.

وی همچنین ادامه داد: افراد ناقل بدون علامت یکی از مهمترین عوامل شیوع این بیماری هستند در همین راستا همکارانم در مرکز بهداشت با شرکت در طرح شهید سلیمانی که مهمترین هدف آن قطع زنجیره انتقال کرونا هست به صورت تیمی با مراجعه به در منازل برای تست رپید و اعلام سریع نتیجه آن حضور پیدا می کنند.
وی در پایان با توجه به نزدیک شدن به سال نو و انجام فعالیت های مربوط به عید گفت: تراکم و تجمع عامل انتشار این ویروس است، امیدوارم همه ما، با رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در جمع های غیر ضروری، مکان های شلوغ و فضای بسته فاقد تهویه و استفاده از دو ماسک سه لایه برای حضور در فعالیت های ضروری در راستای ریشه کن کردن این بیماری در نوروز ۱۴۰۰ گامی مهم برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار