در گفت‌وگو با پانا:

خباز: اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 تکثر کاندیدا ندارند

جبهه اصلاحات ایران توانایی برقراری وحدت، اجماع و اتحاد در میان اصلاح‌طلبان را دارد/ دیگر اشتباهات سال ۸۴ را تکرار نمی‌کنیم

تهران (پانا)‌ - فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جبهه اصلاحات ایران توانایی برقراری وحدت، اجماع و اتحاد در میان اصلاح‌طلبان را دارد، تاکید کرد با وجود این جبهه دیگر اشتباهات سال 84 تکرار نمی‌شود و اصلاح‌طلبان تکثر کاندیدا نخواهند داشت.

کد مطلب: ۱۱۷۱۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
خباز: اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 تکثر کاندیدا ندارند

محمدرضا خباز، استاندار سابق سمنان و خراسان شمالی در گفت‌وگو با پانا با تأکید بر اینکه هیچ سنجش علمی درخصوص عبور مردم از جریان اصلاحات وجود ندارد، اظهار کرد: «مردم احساس می‌کنند که اگر بعضی اصلاح‌طلبان هم بیایند کاری از دست آن‌ها ساخته نیست.»

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های کشورمان دچار ضعف و اشکال است، تصریح کرد: «در طول 40 سال گذشته در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رشد کمتری داشته‌ایم.»

استاندار سابق سمنان با تأکید بر اینکه قانون اساسی نیاز به بازنگری دارد، افزود: «رئیس‌جمهوری آینده ایران اصلاح‌طلب، اصولگرا یا میانه‌رو هم باشد با این مشکلات اقتصادی نمی‌تواند کار مهمی انجام دهد. اما حرف ما این است که اگر تندرویی سر کار بیایند کار را خراب‌تر خواهند کرد.»

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی یادآور شد: «در زمان عمر پُربرکت حضرت امام که 10 سال از انقلاب اسلامی می‌گذشت نواقص قانون اساسی را تا حدودی اصلاح کردند. از آن موقع تاکنون بیش از 30 سال سپری شده و طبیعتاً قانون اساسی نیاز به بازنگری دارد تا رئیس‌جمهور در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی از توان، قدرت و امکانات بیشتری برخوردار شود.»

خباز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روسای جمهور ایران به غیر از ‌سال‌های 84 و 88 یا اصلاح‌طلب بودند یا اینکه مخالفتی با این طیف سیاسی نداشتند. اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه با وجود نهاد اجماع‌ساز دیگر اشتباهات سال 84 تکرار نمی‌شود و با تکثر کاندیداهای اصلاح‌طلب مواجه نخواهیم نشد. بنابراین جبهه اصلاحات ایران توانایی برقراری وحدت، اجماع و اتحاد در میان اصلاح‌طلبان را دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار