آیین جشن تولد زمین در البرز برگزار شد

کرج (پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج، در مراسم جشن تولد زمین عنوان کرد منابع ارزشمند طبیعی، سرمایه ملی هستند و به عموم مردم تعلق دارند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین جشن تولد زمین در البرز برگزار شد

مراسم استانی جشن تولد زمین به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، با حضور فرشید علیزاده، معاون تربیت بدنی و سلامت، ابراهیم فلاح نژاد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه۳ کرج و محسن صادقیان، مدیر سازمان دانش آموزی در آموزشگاه فرزانگان ناحیه ۳ کرج برگزار شد.

فلاح نژاد در ابتدای این برنامه بیان کرد: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه همگانی است و به معنی حفظ و تداوم حیات و زندگی خواهد بود.

وی تاکید کرد: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی به ما یادآوری می کند که هر نهال کوچک و جوان در هر گوشه از این کره خاکی می تواند امیدی برای دنیایی زیباتر باشد و هر کدام از ما سهمی در داشتن زمینی سبزتر داریم.
فرشید علیزاده معاون تربیت بدنی و سلامت البرز در این مراسم به طرح کوچ دانش آموزان اشاره و عنوان کرد: طرح کوچ طرحی است که آموزش و پرورش کشور به منظور کنترل وزن و چاقی دانش آموزان به اجرا در آورده است.
علیزاده افزود: در ایام خانه نشینی و با شیوع بیماری کرونا، آمار دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن به میزان زیادی بالا رفته است و این موضوع برای آینده نگران کننده خواهد بود.
وی تاکید کرد: نبود تحرک کافی، نداشتن تغذیه مناسب و مصرف غذاهای مضر از مهم ترین عوامل چاقی دانش آموزان است.
معاونت تربیت بدنی و سلامت بیان کرد: درختکاری و باغداری در روایات و سیره پیامبران و امامان نقش و جایگاه ویژه ای دارد و می بایست ضمن گسترش فضاهای سبز در توسعه و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و زمین کوشش کنیم.
در پایان مراسم که با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار شد، ضمن تقدیر از دانش آموزان موفق در عرصه حفظ محیط زیست و طرح کوچ ، دانش آموزان به همراه مسئولین اقدام به کاشت و آبیاری نهال در حیاط آموزشگاه کردند.

خبرنگار؛ آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار