جشن تولد زمین درقرچک برگزار شد

قرچک(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در مراسم درختکاری اظهار کرد دین اسلام به درختکاری بسیار اهمیت داده است و همه تا آنجایی که می‌توانند خصوصا دانش‌آموزان باید نهال بکارند و این آئین به عنوان یک فرهنگ در بین همه مردم و دانش‌آموزان ترویج پیدا کند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جشن تولد زمین درقرچک برگزار شد

به مناسبت هفته منابع طبیعی، مراسم «هر همیار طبیعت یک نهال» با حضور رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک، سپهوند رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان‌های ورامین و قرچک برگزار شد.

رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش قرچک در این مراسم اظهار کرد: اجرای این برنامه‌ها برای این است که ما از منابع طبیعی درست استفاده کنیم و در حفظ و در نگهداشتن آن تلاش کنیم، به ویژه دانش‌آموزان یاد بگیرند که چگونه از منابع طبیعی استفاده کنند و بتوانند به خانواده‌های خود یاد بدهند، زیرا که منابع طبیعی برای ما مهم است و باید آنها را حفظ کنیم و بدانیم طبیت برای نسل‌های آینده یک موهبت الهی است.

او افزود: درختکاری باعث می‌شود روحیه انسان شاد باشد، حفظ منابع طبیعی و درختکاری در دین اسلام جایگاه بسیار بالای دارد هم پاداش بالایی نزد خداوند دارد هم دارای مزیت‌های دنیایی است.

داورزنی گفت: پیامبر‌اسلام(ص) فرمود، هر کسی درخت بکارد و آن درخت میوه دهد و تا زمانی که مردم از آن میوه‌های آن درخت استفاده کنند پاداشی از جانب خدا به فرد عنایت می‌شود؛ دین اسلام به درختکاری بسیار اهمیت داده است و همه ما تا آنجایی که می‌توانیم باید نهال بکاریم و نهال کاشتن را به عنوان یک فرهنگ در بین همه مردم و دانش‌آموزان ترویج دهیم.

مدیر آموزش و پرورش قرچک بیان کرد: شهرستان قرچک در کنار پایتخت قرار دارد اما متاسفانه یکی از شهر‌های آلوده است و برای پاکی هوای آن باید اقدام کرد و ایجاد فضا‌های سبز، پارک و درختکاری بسیار مهم است .

او تصریح کرد: آموزش‌ و‌ پرورش هر سال سعی می‌کند که در محیط‌هایی که دارد، درخت بکارد و نهال‌کاری کند و به دانش‌آموزان آموزش دهد که چطور آنها را حفظ کنند، ضمن اینکه آموزش‌ و‌ پرورش با سازمان‌های منابع طبیعی و شهرداری همکاری دارد.

در این مراسم به دانش آموزان همیار طبیعت، کارت همیار طبیعت و نهال تحویل شد تا در توسعه و نگه داشت محیط زیست در کنار مسئولان منابع طبیعی باشند و اقدام به فرهنگ‌سازی کنند.

خبرنگاردانش‌آموز: زینب امیرحسن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار